استقبال از کتاب هر آنچه که در مورد فرانچایز باید بدانید

 

5767197088122252542 y

 

تصویر روز: کتاب “هر آنچه که در مورد فرانچایز باید بدانید”، تالیف امیرخسرو فخریان، نخستین کتاب در حوزه فرانچایز است.

به رغم آنکه سال های طولانی است که شرکت های پیشرفته در امریکا و اروپا تجربه این نوع از کسب و کار ها را دارند اما متاسفانه فرانچایز در ایران حتی برای صاحبان کسب و کارهایی که پیشینه طولانی و درخشان دارند، ناشناخته است و تا پیش از انتشار اثر فوق، کتاب مستقلی اعم از ترجمه و یا تالیف در ایران در این حوزه به انتشار درنیامده بود.
امیر خسرو فخریان مولف این اثر بر این باور است که به رغم تلاش های صورت گرفته در طی سالیان گذشته، ایران در زمینه فرانچایز بومی بسیار ضعیف عمل کرده و متاسفانه نمی توانیم از مجموعه ای زنجیره ای نام ببریم که با استانداردهای مدل فرانچایز در کلاس جهانی اداره شود و یا برنامه ای مدون و مشخص برای گسترش با این روش داشته باشد ضمن آنکه در ایران تدوین قانون و یا برنامه ریزی برای فرانچایز انجام نشده است و این مقوله مفید، اشتغال زا و کارآفرین به شدت مورد غفلت دولت واقع شده است. حتی در دانشکده های بازرگانی و اقتصاد هم اثری از آموزش و ترویج این پدیده نیست. بنابراین پدیده ای که می تواند اشتغال فراوان ایجاد کند و از سرمایه های کوچک، حرکتی عظیم را برای توسعه اقتصادی کشور به راه اندازد، مورد کم لطفی قشر دانشگاهی، دولتی و بخش خصوصی قرار گرفته است.
این کتاب با نیم نگاهی به بازیگران اصلی و برتر فرانچایز در سال ۲۰۱۷ و در عین حال پیش بینی فرانچایزهایی که در سال ۲۰۱۸ از رونق بیشتری برخوردار می شوند، به تازه ترین دیدگاه هایی که رشد و سودآوری فرانچایز ها را تضمین می کند و استراتژی هایی که فرانچایزها را به اوج رسانده، می پردازد.
به گفته صاحب نظران جهانی فرانچایز عامل اصلی موفقیت در سازمان فرانچایز دهنده و فرانچایز گیرنده رهبری قدرتمند است و در این کتاب استراتژی های مشخص برای پیاده سازی رهبری قدرتمند تشریح می شود.
بخش اول کتاب “هر آنچه که در مورد فرانچایز باید بدانید”، مفهوم فرانچایز را به عنوان یکی از پرطرفدارترین اشکال کسب و کار در استفاده از دارایی های فکری شرکتها و کسب و کارهای معتبر معرفی می کند و سپس تاریخچه ای از فرانچایز را در کشورهای توسعه یافته ، در حال توسعه و در ادامه ایران مورد بررسی قرار داده است. فصل دوم کتاب مزایا ، معایب و انواع فرانچایز را بیان کرده و در عین حال ضمن شناسایی سازمان های بزرگ فرانچایز در دنیا، نمونه های موفق خارجی فرانچایز و نمونه های موفق داخلی فرانچایز در ایران همچون فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش را معرفی کرده است و خلاصه ای از زمینه فعالیت هر کدام از آنها را بیان کرده است.
این کتاب در فصل پایانی ، تدوین قانون جامع فرانچایز در ایران، معرفی برند های مناسب سرمایه گذاری به سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در صنایع فرانچایز محور توسعه ی ایران را به عنوان راه حل های گسترش فرانچایز در ایران ارائه کرده است.
کتاب مذکور با تیراژ ۲۰۰۰ نسخه توسط انتشارات بازاریابی روانه بازار شد . فایل الکترونیکی این کتاب در وب سایت اصلی فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش به آدرس okcs.com با استقبال قابل توجهی از سوی علاقمندان و متقاضیان به ورود به این نوع کسب و کار مواجه شده به طوریکه ظرف ماه های اخیر بیش از ۱۰ هزار بار توسط کاربران دانلود شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *