hidari

مطالبه ای از جنس چهل سالگی انقلاب

تصویر روز: مطالبه انقلاب اسلامی چهل ساله از مسئولین در تراز انقلاب اسلامی، اقدام جهادی است.

“هر مسئول؛ هر هفته ؛ یک اقدام جهادی” مطالبه امروز مردمی است که وارث انقلابی چهل ساله اند و از کارگزارانش اقداماتی از جنس جهاد می طلبند تا مشکلی از مشکلات جامعه اسلامی را برطرف کنند. مردم پس از چهل سال جهاد در عرصه دفاع، سازندگی، فرهنگ، تولید و شکوفایی و میدان داری در خطّ مقدم های نظام، اکنون ضمن همیشه در صحنه بودن، سنگر مبارزه با ظالمان را به کیلومترها دورتر از مرزهای کشور رانده اند.

اکنون رفع مشکلات اقتصادی مردم با تصمیم ها و اراده ها و عزم جهادی مسئولین در سطوح مختلف می تواند راهگشای بخش عمده ای از دغدغه های معیشتی مردم باشد. اولین اقدام جهادی مسئولان -که خود شروعی برای برداشتن گامهای بعدی است- می تواند حضور در بین اقشار و صنوف مختلف مردم و کسب اطلاع موثّق و صحیح و متقن از به اصطلاح کف بازار باشد.

شنیدن مسئولین بی واسطه از دغدغه های مردم ، در اغلب مواقع با ارائه راهکار توسط خود مردم مواجه شده است. مردمی که در کوچه و بازار وقت و بی وقت با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند ، بر اساس میدانی ترین تجارب و دلیل ، راه های حلّ مشکلات را مطرح می کنند و حتّی در برخی مواقع اختیار اجرای راه حل را به ایشان بدهیم ، به احسن وجه با کمترین دخالت مستقیم دولت ، مشکلات را جزء به جزء رفع می نمایند. اکنون جامعه ما تشنه اعتماد متقابل مسئولین و مردم است تا در ادامه آن اعتماد متقابل مردم به یکدیگر و روحیه مشارکت پذیری در آنها، ارتقاء پیدا کند.

بنابراین ریشه رفع بسیاری از مشکلات کشور که بارها مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به آن تاکید داشته اند، کار جهادی با بهره گیری از ظرفیت های خود مردم است که بخش عمده ظرفیت های مردمی ، اعتماد به اهتمام دولت و مسئولین به حل مشکلات آنهاست.

محمد حیدری شلمانی
جانشین سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور

One thought on “مطالبه ای از جنس چهل سالگی انقلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *