jabari

رشد۲۴۴درصدی پرداخت خسارت طی ۴سال گذشته

تصویر روز: مدیر عامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور در بیست و یکمین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که در محل این صندوق برگزار شد، اهداف دشمن در اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران را تلاش برای سلب اعتماد مردم نسبت به نظام با روشهای مختلف و نیز جلوگیری از پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: در شرایط جنگ اقتصادی، آمادگی کامل برای مقابله با توطئه استکبار ضروری است.
به گزارش تصویر روز علی جباری با بیان این مطلب، خطاب به مدیران روابط عمومی مجموعه وزارت اقتصاد گفت: روابط عمومی ها می توانند در خنثی سازی این توطئه ها نقش بسیار موثر و مهمی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها با برقراری ارتباط دو سویه بین سازمان و مردم، از یک طرف زبان گویای سازمان برای ارائه اطلاعات درست و شفاف و از طرفی کانال دریافت نظرات و دیدگاههای مردم نسبت به سازمان هستند.

وی یادآور شد: صندوق تامین خسارت بدنی کشور در سال ۱۳۴۷ تاسیس شد و عملکرد این صندوق را می توان به دو دوره چهار سال اخیر و دوره ۴۶ ساله ماقبل تقسیم بندی کرد.

مدیر عامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق، از رشد ۲۴۴ درصدی پرداخت خسارت طی ۴ سال گذشته نسبت به ۴۶ سال ماقبل آن خبر داد.

جباری با اشاره به ایفای نقش صندوق در قانون بیمه شخص ثالث، به عنوان مکمل صنعت بیمه، اظهار داشت: طی چهار سال اخیر، ۳۱ هزار میلیارد ریال برای قربانیان حوادث رانندگی توسط صندوق تامین خسارت بدنی کشور پرداخت شد و این در حالی است که طی ۴۶ سال ماقبل آن ۱۲ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت شده بود.

مدیر عامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور همچنین از رشد ۲۱۵ درصدی تعداد پرونده های مربوط به حمایت مالی این صندوق طی دوره چهار ساله اخیر نسبت به دوره ۴۶ ساله ماقبل آن خبر داد و گفت: طی چهار سال اخیر تعداد ۸۰ هزار پرونده تامین خسارت در این صندوق تشکیل شد که این رقم در دوره ماقبل آن ۳۶ هزار پرونده بود.

وی تصریح کرد: با اقدامات صندوق تامین خسارت بدنی کشور، طی چهار سال گذشته ۲۸ هزار و ۸۹۶ نفر از زندان آزاد یا از زندانی شدن آنان جلوگیری شده است.

جباری از دیگر اقدامات صندوق تامین خسارت بدنی کشور بعنوان یک نهاد اجتماعی- اقتصادی که محوریت توسعه عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار ضعیف جامعه را مورد توجه قرار داد، تقلیل زمان پرداخت خسارت از ۹۰ روز به ۷ روز، تاسیس شعبه در ۳۱ استان کشور، هوشمند سازی فرآیندها و خدمات و تعامل با مراجع قضایی برشمرد.

مدیر عامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور با بیان اینکه این صندوق با حمایت بیمه مرکزی ایران، تعدادی از بانکها و شرکتهای بیمه توانست در حمایت از قربانیان حوادث رانندگی موفقیت های خوبی کسب کند، تصریح کرد: وظیفه اصلی صندوق حمایت از قربانیان و مصدومان حوادث رانندگی در زمانیکه هیچ نهادی از آنان حمایت نمی کند، می باشد.

وی گفت: تنها در سال گذشته شاهد ۱۶ هزار نفر کشته و ۳۳۰ هزار نفر مصدومین رانندگی در کشور بودیم.

در ادامه این جلسه،اعضا ضمن تبادل اخبار حوزه های مختلف بانک، بیمه، سازمانها و شرکتهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، موضوعات آثار تحریم نظام بانکی، نحوه تعامل موثرتر با افکار عمومی و ارزیابی عملکرد اعضاء در شبکه رسانه ای وزارتخانه و توابع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *