kamion

ترانزیت ۵میلیون و ۷۷۵ هزار تن کالا از مرزهای کشور

تصویر روز: بیش از ۵ میلیون و ۷۷۵هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور در ۶ ماه سال جاری ترانزیت شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷درصد افزایش داشته است.

به گزارش تصویر روز رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل بین المللی این سازمان با اعلام این خبر، افزود: طی مدت مذکور از مجموع کالاهای ترانزیت شده،۲ میلیون و ۳۱۳هزار تن را مواد نفتی و ۳ میلیون و ۴۶۱هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدکی ، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزود: در مدت زمان یاد شده، از میان مرزهای کشور، بندر شهید رجایی با یک میلیون و ۶۸۱ هزار تن معادل ۲۹ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با ۲۴ درصد و باشماق با ۱۰درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی مدت مذکور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و باشماق به مرز بندر امام بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *