maskan mehr 3

تسهیلات مسکن جوابگوی خرید نیست

تصویر روز: رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه باید سقف تسهیلات افزایش یابد، گفت: این برنامه باید متناسب با رشد قیمت باشد.

محمد رضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سئوال که علیرغم رشد قیمت مسکن در یک سال گذشته، تسهیلات خرید مسکن هیچ رشدی نداشته است، آیا مجلس برای رشد سقف تسهیلات مسکن حمایت می‌کند، گفت: باید سقف تسهیلات مسکن متناسب با رشد قیمت افزایش یابد.

رضایی با اشاره به اینکه نظر وزیر راه و شهرسازی رشد سقف تسهیلات مسکن است، خاطر نشان کرد: تسهیلات کنونی مسکن جوابگوی خرید مسکن نیست، چرا که این تسهیلات تا قبل از گرانی مسکن می‌توانست قیمت مسکن را تا حدودی پاسخگو باشد، در حالی که قیمت مسکن دو برابر شده است و این تسهیلات جوابگو نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت مسکن از شهریور ماه سال گذشته همزمان با رشد نرخ دلار افزایش یافت، اما به اعتقاد بیشتر کارشناسان مسکن رشد نرخ دلار نباید تا این حد و به این سرعت بر قیمت مسکن اثر می‌گذاشت.از شهریور ماه سال گذشته تا مهر ماه امسال رشد قیمت مسکن بنا به گزارش بانک مرکزی حدود ۶۰ درصد بوده است.

این رشد قیمت مسکن باعث شد تا بسیاری از متقاضیان مسکن در خرید مسکن ناتوان شوند و دیگر قدرت خرید آنها به گونه‌ای باشد که تسهیلات مسکن هم جوابگو نباشد، بنابراین حال که نظر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به رشد سقف تسهیلات خرید مسکن مساعد است، بانک مسکن باید هر چه زودتر راهکار جدیدی برای بالا بردن قدرت خرید متقاضیان مسکن ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *