bank eghtesad novin

افتتاح نوزدهمین مدرسه “مهرنوین” در روستای سررود

تصویر روز: نوزدهمین مدرسه “مهرنوین” در روستای سررود شهرستان جوانرود استان کرمانشاه افتتاح شد همزمان با فرارسیدن ایام هفته وحدت و در آستانه میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) نوزدهمین مدرسه بانک اقتصادنوین با نام “مهرنوین” به کودکان و نوجوانان روستای سررود علیا از توابع شهرستان جوانرود استان کرمانشاه تقدیم شد.
به گزارش تصویر روز در آیین افتتاح این مدرسه که با حضور جمعی از مقامات و مسئولین کشوری و استانی و مردم روستای سررود برگزار شد، حسین خمامی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمانی این بانک با اشاره به رویکرد بانک اقتصادنوین در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بانک در احداث مدرسه در سالیان اخیر گفت: باور ما در بانک اقتصادنوین به عنوان یک بانک مردمی، این است که رشد و توسعه همه جانبه کشور از مسیر فرهنگ و در گرو رشد و پرورش انسان‌های توانمند و با دانش است و از این رو عمده فعالیت‌های بانک در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به این بخش مهم معطوف شده است.
خمامی با اشاره به مشارکت بانک اقتصادنوین در احداث سه مدرسه در استان کرمانشاه گفت: پس از حادثه دلخراش زلزله آبانماه سال ۹۶ در این استان، شاهد همدلی ونوع دوستی آحاد جامعه و مشارکت عموم مردم در بازسازی مناطق زلزله زده بودیم و خوشحالیم بانک اقتصادنوین نیز در این حرکت عظیم سهم کوچکی را بر عهده گرفت.
وی با قدردانی از دست اندرکاران احداث این مجتمع، ایجاد فضای فیزیکی این مدرسه را کوچکترین جزء این پروژه دانست و با ابراز امیدواری برای فراهم شدن امکانات نرم‌افزاری لازم گفت: با ارزش‌ترین و زیباترین پیامد احداث این مدرسه شادی و لبخندی است که امروز در چهره کودکان و نوجوانان این روستا دیده می شود که این شادی، خستگی را از تن دست اندرکاران پروژه به در می‌کند.
در ادامه این مراسم، نظری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با قدردانی از مشارکت بانک اقتصادنوین در احداث ۳ مدرسه در این استان گفت، پس از حادثه زلزله سال ۹۶، تعداد ۷۸ مدرسه تخریب شد که خوشبختانه با مشارکت آحاد جامعه امروز تعداد ۱۶۵ مدرسه در دست احداث داریم که ساخت همزمان این تعداد مدرسه، انقلابی در مدرسه سازی در استان کرمانشاه بوده است.
در مراسم افتتاح مدرسه مهرنوین بانک اقتصادنوین در روستای سررود، رستگار یوسفی، فرماندار شهرستان جوانرود نیز با اشاره به ویژگی قدرشناسی مردم استان کرمانشاه گفت در کنار مصیبت وارده به هموطنان عزیزمان در زلزله سال ۹۶ این استان، درهای رحمت نیز از سویی دیگر به روی مردم این خطه باز شد و آن موج صفا و صمیمیتی بود که از اقصی نقاط کشور روانه این استان شد و امروز شاهد به ثمر نشستن بخشی از این کمک‌ها هستیم.
همچنین داودی زاده، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جوانرود نیز ضمن تشکر از اقدام خیرخواهانه بانک اقتصادنوین در ساخت مدرسه روستای سررود علیا، کودکان و نوجوانان این روستا را بسیار مستعد خواند و ابراز امیدواری کرد امکانات ایجاد شده بتواند زمینه پرورش استعدادهای دانش‌آموزان این روستا را بیش از پیش فراهم کند.
گفتنی است، مدرسه مهرنوین روستای سررود علیا با مساحت ۵۰۰ مترمربع محوطه و ۹۱ مترمربع زیربنا ساخته و تجهیز شده و از اوایل سال تحصیلی جاری میزبان کودکان و نوجوانان این روستا بوده است. همچنین بانک اقتصادنوین با هدف تسهیل در امر آموزش و یادگیری، تعدادی کوله پشتی حاوی لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان این مدرسه اهدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *