zelzeleh

وقوع زلزله شدید در سرپل ذهاب

تصویر روز: زمین لرزه ای به قدرت ۶ و چهار دهم درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه ساعت بیست و هفت دقیقه و سی و یک ثانیه در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داد. زلزله ۶ و چهار دهم ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند
کانون این زمین لرزه در ۱۲۸ کیلومتری کرمانشاه گزارش شده است. از خسارت های احتمالی این زمین لرزه گزارشی نرسیده است.
مرتضی سلیمی،رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: شش تیم ارزیاب برای بررسی ابعاد این زمین لرزه به منطقه اعزام شده است .
فرماندار سرپل ذهاب نیز به خبرنگار ما گفت : تمام دستگاههای اجرایی و خدمات رسان برای امدادرسانی احتمالی به آسیب دیدگان این حادثه در حالت آماده باش کامل به سر میبرند .
جمالی نیا گفت : برق شهرستان که پس از زلزله اول قطع شده بود در کمتر از ١٠ دقیقه وصل شد و تاکنون ۵٠ مصدوم سرپایی به بیمارستان مراجعه کردند که دچار شکستگی شده اند. وی تاکید کرد تا این ساعت جانباخته ای نداریم.
رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز اعلام کرده تا کنون گزارشی از خسارت و تلفات احتمالی در کرمانشاه واصل نشده است.
مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران همچنین گزارش داد : ساعت ۲۰ و ۱۱ دقیقه و ۹ ثانیه، پس لرزه ای به بزرگی ۴ و ۶ دهم درجه در مقیاس ریشتر در ۲۷ کیلومتری سرپل ذهاب در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و منطقه را لرزاند .
همچنین ساعت ۲۰ و ۳۹ دقیقه و ۳۶ ثانیه زمین لرزه دیگری به قدرت ۵ و دو دهم درجه در مقیاس ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ۱۸ کیلومتری شهرستان قصر شیرین به وقوع پیوست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *