euro.4

موافقت اتحادیه اروپا با خروج بریتانیا

تصویر روز: به دنبال نشست سران اتحادیه اروپا و انگلیس در بروکسل، «پیش نویس» برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) به تصویب طرفین رسید.

به گزارش یورو نیوز سران اتحادیه اروپا امروز یکشنبه ۲۵ نوامبر در اجلاس مشترک خود در بروکسل توافق برکسیت را تایید کردند.

خروج نهایی بریتانیا از اتحادیه اروپا هنوز به موافقت مجلس نمایندگان بریتانیا نیاز دارد.رهبران اروپا طی دیروز و امروز از مجلس نمایندگان بریتانیا خواسته‌اند توافق برکسیت ارائه شده توسط نخست‌وزیر ترزا می را تائید کند.

پس از برگزاری نشستی ۱۱ ساعته برای پاسخ به درخواست اسپانیا دربارۀ سرنوشت تنگۀ جبل‌الطارق پس از برکسیت، سرانجام اعلام شد که توافقات لازم حاصل شده و به این ترتیب نشست روز یکشنبه‌ی سران اتحادیه اروپا برای تصویب نهایی پیش‌نویس برکسیت طبق برنامه برگزار خواهد شد.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، در پاسخ به خبرنگاران با «تراژدی» خواندن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای هر دو طرف، گفت که اطمینان دارد مجلس بریتانیا بسته پیشنهادی برای برکسیت را تایید خواهد کرد.

شمار عمده‌ای از نمایندگان مجلس بریتانیا پیش از این مخالفت خود را با طرح برکسیت پذیرفته‌ شده توسط ترزا می ابراز کرده بودند.

مارک روت، نخست‌وزیر دانمارک، که کشورش شریک تجاری قابل توجه بریتانیا به شمار می‌رود نیز اظهار کرد: «هیچ‌کس برنده نیست. همه بازنده‌ایم اما این توافق یک مفاهمه قابل قبول است که به خانم می فرصتی برای دستیابی به راه حل داده است.»

همچنین دونالد توسک، دبیر اجلاس سران اتحادیه در بروکسل، با اشاره به گفت: «هیچ‌کس دلیلی برای خوشحالی نخواهد داشت، اما دوستان تا به آخر دوست باقی خواهند ماند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *