iran euro

ادامه حمایت اروپا از «برجام»

تصور روز: کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: حمایت اتحادیه‌ اروپا از «برجام» ادامه دارد.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز دوشنبه پس از دیدار با «میگل آریاس کانیته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در بروکسل در نشست رسانه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا به دنبال راه‌ اندازی ساز و کاری برای انجام امور بانکی در تبادلات نفت با ایران است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در این خصوص گفت: امیدوارم بدون فوت وقت این موضوع اجرایی و پیش از اتمام مهلت راه اندازی شده و توافق حفظ شود.

وی در ادامه افزود: تنها توافقی که می‌توانست که در شرایط موجود حاصل شود، برجام بود. توافقی که به نفع همه است و امیدوارم جامعه جهانی و طرف‌ها اقدامات لازم برای حفظ آن را انجام دهند.

صالحی همچنین تاکید کرد: خروج از برجام آشفتگی جدی در پی خواهد داشت. امیدوارم به همراه طرف‌ها بتوانیم این توافق را نجات دهیم. جایگاه سیاسی اتحادیه اروپا، چین و روسیه باید در حد حرف باقی نمانده و اجرایی شوند.

«میگل آریاس کانیته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا نیز در این رابطه گفت: مادامی که ایران به تعهدات خود پایبند است، حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای آن ادامه خواهد داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ایران اهداف این توافق را عملی و صلح آمیز بودن آن را تامین کرده است. تداوم همکاری اتحادیه اروپا با ایران حائز اهمیت است.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در مورد راه اندازی مکانیسم تجاری نیز گفت: این اقدامی پیچیده و نادر است، فعالیت‌های فنی رهبران سیاسی کشورهای عضو ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *