kJ04qj4Q

ایران در پروژه” رایز ” از سویس و انگلستان جلو زد

تصویر روز: مدیرعامل نستله ایران، در همایش «نستله در جامعه؛ ایجاد ارزش مشترک در جمهوری اسلامی ایران» گفت: بابت دستاوردهای نستله در ایران افتخار می‌کنم و امروز این همایش ارزشمند را روز بزرگی برای همکاری نستله و ایران می دانم زیرا مجموعه نستله ایران توانسته در ایران محصولات با کیفیت عالی را تولید کند

جوزپه کارلا در ادامه ضمن تشریح مفهوم ایجاد ارزش مشترک و تعهدات شرکت نستله، اعلام کرد: تعهدات شرکت نستله در پنج سرفصل اساسی (پایداری زیست محیطی، آب، مردم و انطباق با قوانین جوامع، تامین مسوولانه منابع و تغذیه) خلاصه می‌شود. کسب دانش میدانی در حوزه تغذیه کودک، اشاعه رژیم‌ها و سبک‌های سالم زندگی، کاهش نمک، شکر و چربی‌های اشباع در محصولات، افزایش فرصت‌های شغلی برای جوانان در خاورمیانه و ایران، کاهش هدررفت غذا، تلاش برای دستیابی به مصرف بهینه و پایدار منابع آبی در تمامی فعالیت‌ها، از جمله مهم‌ترین موارد زیرمجموعه این سرفصل‌ها است که شرکت نستله تاکنون به اجرای آنها پایبند بوده و تلاش دارد تا سال ۲۰۲۰ در این حوزه‌ها به‌طور کامل پیشرفت کند.

جوزپه کارلا در پاسخ به سوال فودنا مبنی بر تعمیم پروژه رایز بر دیگر تولیدات کشاورزی گفت: ما داریم مشابه این کار را در بحث میوه و سبزیجات انجام می دهیم و در همین راستا از جنوب غلات و خیلی محصولات دیگر را با رویکرد رایز در دست انجام داریم و این فرصت را به دیگر کشاورزان و مردم خوب دادیم و وقتی می دانند که در این فرصت به بهرهوری بالایی دست پیدا می کنند با ما همکاری های خوبی انجام می دهند و باید بگویم که با استقبال خوب کشاورزان نیز همراه شدیم.

کارلا در ادامه به فرصت های کشاورزی ایران اشاره کرد و افزود: در پسته، زعفران، توانمندی بالایی وجود دارد تا امکان رسیدن به کیفیت بالا در استانداردهای جهانی بوجود آید و در مورد پرتقال و سیب هم اقداماتی در دست انجام داریم.

و باید بگویم ما این دانش را از بازارهای مختلف به دست آوردیم و احتیاج نداریم “چرخ را دوباره اختراع کنیم” و فقط باید از این فرصت استفاده کنیم که باعث بهبود کیفیت با سرمایه گذاری منطقی می شود.

همه باید افتخار کنیم به اینکه با همت کشاورزان و مزرعه داران ایرانی و کارخانه نستله قزوین به اولین کارخانه ای تبدیل شده ایم که توانسته است مواد مغذی در بالاترین سطح سطح کیفیت دست پیدا کند و باید اذعان کرد که در کیفیت شیرخام با پروزه رایز ایران از کشورهای سویس و انگلیس هم بالاتر است و وقتی از کشورهای مختلف از مزارع دیدن می شود شگفت زده می شوند.

مدیرعامل نستله ایران در پاسخ به روند تبادلات مالی و بانکی گفت: ما نیز مانند هر شرکت ایرانی با مشکل مواجه هستیم ولی با تامین مواد اولیه از داخل توانستیم با این مورد نیز مقابله کنیم.

جوزپه کارلا در مورد صادرات نیز افزود: ما تمایل فراوانی به صادرات داریم ولی بازار ۸۰ میلیونی ایران هنوز جای فعالیت بسیاری دارد.

جوزپه کارلا، مدیرعامل نستله ایران در همایش ” رایز” گفت: حدود ۱۷ سال پیش نستله رسما به بازار جمهوری اسلامی ایران آمد و دو سال بعد این شرکت با احداث کارخانه سرلاک در استان قزوین تولید در کشورمان را آغاز کرد، در این سال‌ها در کنار احداث کارخانه آب‌معدنی پیورلایف، خط تولید محصولات نان کید، نسکافه و نسکوئیک نیز به فعالیت‌های این شرکت در ایران اضافه شده است.

جوزپه کارلا - مدیرعامل نستله ایران

کتاب “پایداری مزارع شیری” توسط مجموعه نستله ایران رونمایی‌ شد

 به گزارش فودنا، کتاب پایداری مزارع شیری جمهوری اسلامی ایران در همایش «نستله در جامعه؛ منبع یابی مسئولانه، ایجاد ارزش مشترک» و با حضور سفیر سویس، استاندار، نمایندگان قزوین و مدیران ارشد نستله ایران و خاورمیانه رونمایی شد.

کتاب پایداری مزارع شیری نستله در جامعه
کتاب "پایداری مزارع شیری"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *