turkey.1

آمار تجارت ۱۰ ماهه ایران و ترکیه

تصویر روز: مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ۱۰ ماه نخست ۲۰۱۸ با افت ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸.۲۵۲ میلیارد دلار رسید.
به گزارش تسنیم ، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ۱۰ ماه نخست ۲۰۱۸ با افت ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

مبادلات تجاری دو کشور که در ماه های ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۷ بالغ بر ۹٫۱۹۹ میلیارد دلار گزارش شده بود در ۱۰ ماهه نخست امسال به ۸٫۲۵۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.

ترکیه در ماه های ژانویه تا اکتبر سال میلادی گذشته ۲٫۶۰۱ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود. این رقم با افت ۲۲ درصدی در ۱۰ ماهه نخست امسال به ۲٫۰۲۳ میلیارد دلار رسیده است.

واردات ترکیه از ایران در ۱۰ ماهه نخست امسال ۵٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و به ۶٫۲۲۹ میلیارد دلار رسیده است. ترکیه در ۱۰ ماهه نخست سال قبل ۶٫۵۹۸ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود .

ایران بیستمین مقصد صادراتی ترکیه و هفتمین تامین کننده کالاهای مورد نیاز این کشور در ۱۰ ماهه نخست سال جاری میلادی شناخته شده است.

بر اساس این گزارش در دهمین ماه سال جاری میلادی(اکتبر ۲۰۱۸) صادرات ترکیه به ایران افت ۳۱ درصدی داشته و به ۱۹۸ میلیون دلار رسیده است. واردات ترکیه از ایران نیز در همین ماه ۲۶ درصد افت داشته و به ۵۶۴ میلیون دلار بالغ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *