niroy kar

اعزام ۱۰۰۰ نفر نیروی کار به خارج

تصویر روز: مدیر کل هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار با اشاره به اینکه در راستای برنامه ششم توسعه تعداد به کارگماری کاهش یافته است، گفت: در حوزه کاریابی خارجی در۶ماه گذشته بیش از ۱۰۰۰نفر اعزام نیروی کار به خارج از کشور داشته ایم.

محمداکبرنیا، مدیر کل هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، درباره تعداد نیروی کار به خارج از کشور گفت: در حوزه کاریابی خارجی در۶ماه گذشته بیش از ۱۰۰۰نفر اعزام نیروی کار به خارج از کشور داشته ایم، انتظار داریم تا پایان سال به ۳هزار نفر برسد که اگر چنین شود افزایش۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خواهیم داشت.

وی ادامه داد: انتظار این است که این بحث برای سال آینده به مراتب بیشتر شود،در حوزه کاریابی داخلی با توجه به شرایط تغییر نرخ ارز که صورت گرفته است،تا حدودی با کاهش نیروی کار مواجه شده ایم. البته کارخانه ها و مراکز تولیدی بخشی از نیروی جدید کار خود را از روش های دیگر جذب می کنند. اما در حالت کلی یکی از روش های جذب نیرو کاریابی ها هستند. در همین راستا شاهد کاهش معرفی نیروی کار از طرق کاریابی ها هستیم، یعنی تقاضا برای به کار گماری کمتر بوده است. تعداد کارخانه ها و واحدهای تولیدی که تقاضای نیرو بدهند کاهش یافته است.

اکبرنیا اظهار داشت: در راستای برنامه پنجم توسعه، کارفرمایان با استفاده از مشوق های کارفرمایی که وجود داشت می توانستند نیرو جذب کنند و این خود عاملی برای جذب نیرو بود. در برنامه ششم این بخش تا حدی محدود شده است، هم از لحاظ میزان اعتبارات محدود شده است و هم از لحاظ وسعت پذیرش مختص به فارغ التحصیل شده است.

وی ادامه داد: محدود برنامه ششم باعث شده است که تعداد به کارگماری کاهش پیدا می کند. در هفت ماهه سال ۹۷ حدود ۲۰۶ هزار مراجعه کننده به کاریابی ها برای اشتغال به کار داشتیم که از این تعداد حدود ۲۳هزار نفر مشغول به کار شدند.
مدیر کل هدایت نیروی کار اظهار داشت: بخشی از افرادی که می خواهند مشغول به کار شوند از تسهیلات اشتغالزایی و خوداشتغالی استفاده می کنند و به سمت کارآفرینی پیش می روند. با توجه به شرایط جدیدی که در حوزه فضای مجازی ایجاد شده است، خیلی از افراد به جای اینکه به عنوان مزد بگیر مشغول کار شوند خودشان تلاش می کنند، کارآفرینی کنند و یک خود اشتغالی و کاری را ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *