miveh eid

امسال ذخیره سازی میوه شب عید با وزارت صنعت است

تصویر روز: معاون وزیرجهاد کشاورزی با بیان اینکه کمبود میوه نداریم، گفت: میوهایی مانند پرتقال تامسون شمال، تا برای فروش در مغازه قرار میگیرد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت پیدا می‌کند و به قیمت هر کیلوگرم ۶ هزار تومان به فروش می رسد.
به گزارش تسنیم ، محمدعلی طهماسبی معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور باغبانی امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک اظهار کرد: خاک نیز مانند انسان آسیب پذیر است و آلایندههای هستند که به خاک آسیب می زنند و آن خاک دیگر استعداد پرورش گیاهان را از دست میدهند.

وی افزود: کشت بدون خاک و هیدورپنیک در ایران مانند سایر کشورها مورد توجه است و دولت تسهیلات مناسبی برای این طرح ها در نظر گرفته است که بر اساس طرح آنها، تسهیلات ارائه میشود.

معاون وزیرجهاد کشاورزی درباره برنامه های این وزارتخانه برای ذخیره سازی میوه برای شب عید ادامه داد: مسئولیت ذخیره سازی میوه برای شب عید امسال بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ اما از لحاظ تولید وضعیت مرکبات و کیوی مناسب است و با تجوه به تولید مازاد خرید توافقی برای حمایت از کشاورزان نیز صورت میگیرد.

وی تصریح کرد: کمبود میوه نداریم؛ اما یک میوهای مانند تامسون شمال، تا برای فروش در مغازه قرار میگیرد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت پیدا میکند و به قیمت هر کیلوگرم ۶ هزار تومان به فروش می رسد و باعث می شود تنها مردم و باغداران ضرر کنند.

طهماسبی گفت: تولید کنندهها باید خودشاندر قالب ایجاد زنجیره تولید و تعاونیها مشکلاتشان را حل کنند.

معاون وزیرجهاد کشاورزی با بیان اینکه وزاتخانه وظیفه حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده را به طور مرتبط در دستور کار دارد، اظهار داشت: سازمان تعاون روستایی وظیفه دارد از افت قیمت محصولات کشاورزی برای حمایت از کشاورزان جلوگیری کندو در عین حال در حق مصرف کننده اجحاف صورت نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *