baran.4

ورود سامانه جدید بارشی از فردا

تصویر روز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر فردا (۹ دی ماه) به کشور خبر داد و گفت: طی روزهای آینده سامانه بارشی جدید سبب بارش برف و باران در تعدادی از استان‌ها می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (۸ دی‌ماه) فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، ارتفاعات البرز، برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به صورت برف و باران خواهد بود. همچنین در این مناطق هوا مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود که منجر به کاهش دید و لغزندگی جاده‌های کوهستانی در مناطق ذکر شده خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که امروز(۸ دی ماه) فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق متمرکز است و اواخر امشب از کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: دریای خزر تا ظهر امروز مواج پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز ماندگاری هوای سرد را در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

به گفته وظیفه بعد از ظهر فردا (۹ دی‌ماه) سامانه بارشی جدیدی از سمت جنوب غرب وارد کشور می‌شود و در غرب خلیج فارس، برخی نقاط خوزستان، فارس، بوشهر و در اواخر وقت در استان هرمزگان سبب بارش باران، رعد و برق و وزش باد خواهد شد. همچنین فردا سامانه بارشی جدید سبب بارش برف و باران در استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: پس‌فردا (۱۰ دی‌ماه) علاوه بر مناطق ذکر شده در برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، جنوب اصفهان، برخی نقاط لرستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۹ دی ماه) در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که از بعد از ظهر دوشنبه (۱۰ دی ماه) در جنوب غرب و غرب از فعالیت سامانه بارشی کاسته خواهد شد، گفت: در اواخر همین روز سامانه بارشی از سمت شرق از کشور خارج می‌شود.

وظیفه در پایان وضعیت جوی تهران را طی دو روز آینده پیش‌بینی و اعلام کرد: آسمان تهران فردا (۹ دی ماه) صاف تا قسمتی ابری با بیشینه و کمینه دمای ۱۰ و یک درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین پس فردا (۱۰ دی ماه) هوای تهران نیمه‌ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۱۰ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *