khodro.varedat

شرایط جدید ترخیص خودرو تصویب شد

تصویر روز: هیئت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و دادگستری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شرایط ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات کشور را تصویب کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت در جلسه مورخ ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۷ هیئت وزیران مقرر شد به منظور تسریع در ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات کشور، وزیران اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون کار ورفاه اجتماعی تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ نمایند .

اکنون پس از اعلام نظر کارگروه یادشده هیئت وزیران در جلسه ۹ دی ماه ۱۳۹۷ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و دادگستری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تصویب کرد:

ثبت سفارش برای واردات خودروهای سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه دارای قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری – صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی می‌باشند، به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشأ ارز به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بلامانع می‌باشد. همچنین کلیه ثبت سفارشات قبلی خودرو (اعم از بانکی و غیربانکی) لغو می‌شود.

همچنین خودروهایی که تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه دارای قبض انبار بوده و با رویه بانکی تأمین ارز گردید‌ه‌اند، با پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافتی با نرخ سامانه سنا در روز ترخیص، با ثبت سفارش بانکی قابل ترخیص می‌باشند. هر نوع تخصیص ارز جدید برای این ثبت سفارش‌ها ممنوع است.

گفتنی است، ترخیص خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی کماکان امکان پذیر نبوده و مشمول این تصویب نامه نمی‌شود.

مهلت ترخیص خودروهای موضوع این تصویب‌نامه، چهار ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه تعیین شده است.

ضوابط ورود و ترخیص خودروهای موضوع این تصویب‌نامه و دستورالعمل اجرایی آن در چهارچوب قوانین مربوط ظرف یک هفته توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *