اخطار به ۳ هزار مالک شمال شرق تهران

شهردار منطقه ۴ تهران گفت:در طول یک ماه گذشته بیش از ۳هزار اخطار به مالکان متخلف ابلاغ شده است که تغییر کاربری مسکونی به تجاری، عدم تامین پارکینگ از مهمترین تخلفات و اخطارهای صادره بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علیرضا حسینی بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی و بدون مجوز تاکید کرد و گفت: توجه به ساخت و سازهای اصولی و ضابطه‌مند براساس قوانین شهرسازی، همراه با حفظ کیفیت سیمای بصری شهر، این منطقه را بر آن داشته تا با قاطعیت بیشتر بر روند ساختمان‌سازی نظارت داشته و از تمامی توان قانونی برای تامین امنیت و آسایش شهروندان استفاده کند.

وی با بیان این که از ابتدای آذر ماه سال جاری تا کنون براساس احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و پس از طی مراحل قانونی ۳۵۳ پرونده رای در منطقه ۴ اجرا شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه ۴ با هدف صیانت از حقوق شهروندان و باز پس‌گیری فضاهای شهری، اجرای آرای زمین مانده کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ را در دستور کار قرار داده است که این روند تا پایان سال جاری ادامه دارد.

شهردار منطقه ۴ تهران با اشاره به اینکه در ماه گذشته چندین واحد و مجتمع تجاری متخلف در منطقه ۴ پلمب و تخریب شد، تصریح کرد: مجتمع تجاری مسکونی ولیعصر در محله حکیمیه، مجتمع کارواش فرجام با داشتن احداث طبقه مازاد، اضافه بنا، پیشروی طولی و تبدیل کاربری از بارزترین آرای اجرا شده کمسیون‌های ماده ۱۰۰ در این منطقه است که رای پلمب، قلع بنا و تخریب در مورد آن‌ها اجرا شده است.

حسینی در خصوص صدور اخطار به تخلفات ساختمانی صورت گرفته گفت: در طول یک ماه گذشته بیش از ۳ هزار اخطار به مالکان متخلف ابلاغ شده است که تغییر کاربری مسکونی به تجاری، عدم تامین پارکینگ و وصول جرایم از مهمترین تخلفات و اخطارهای صادره بوده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه طبق قانون مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر و حریم آن باید قبل از هرگونه تفکیک اراضی و آغاز فعالیت ساختمانی از شهرداری مجوزهای لازم را اخذ کنند، خاطرنشان کرد: در غیر این صورت شهرداری می‌تواند از عملیات ساختمانی فاقد یا مغایر با پروانه احداث بنا جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *