goshi.2

وعده جدید ابراهیم درستی درمورد کاهش قیمت تلفن همراه

تصویر روز: رئیس­ اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی از کاهش تا ۲۵ درصدی قیمت گوشی‌های تلفن همراه تا نیمه دوم بهمن امسال خبر داد.

ابراهیم درستی در مصاحبه با صداوسیما؛ ​­­ با بیان اینکه ثبت سفارش واردات تلفن همراه از هفته گذشته آزاد شده است افزود: ارز مورد نیاز برای واردات تلفن همراه باید از محل ارز حاصل از صادرات تامین شود که اگر این اقدامات انجام شود پیش بینی می‌کنیم تا نیمه دوم بهمن امسال بازار گوشی تلفن همراه تعیین تکلیف شود و کاهش تا ۲۵ درصد قیمت‌ها را در این بازار شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه تنها کالایی که با اجرایی شدن طرح ریجستری، قاچاق آن به صفر رسیده گوشی تلفن همراه است گفت: سالانه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تا پیش از اجرایی شدن طرح ریجستری، ​ به جیب سوداگران و قاچاقچیان می‌رفت که هم اکنون منافع آن به دولت می‌رسد.

Play Video
کد ویدیو دانلود
فیلم اصلی
درستی که نمایندگی ­­وزیر صنعت در اصناف را نیز برعهده دارد در پاسخ به این پرسش که صنعت مبلمان از فشار‌های مالیاتی گله دارند ضمن تایید دغدغه‌های این صنف گفت: دولت به جای فشار به تولیدکنندگان، جلوی فرار‌های مالیاتی را بگیرد، معتقدیم امسال نباید افزایش مالیاتی داشته باشیم بلکه این افزایش باید شامل کسانی شود که اسناد و مدارک حاکی از افزایش درآمد‌های آنان است.

وی افزود: از دو ماه قبل کارگروهی برای تامین مواد اولیه پوشاک تشکیل شده که تاکنون سه نوبت کالا توزیع کرده و موجب شده قیمت‌ها در این بازار ۱۵ درصد کاهش یابد از این رو معتقدیم با تشکیل این کارگروه‌ها در بقیه صنوف به ویژه صنف صنعت مبلمان هم می‌توانیم کاهش قیمت‌ها را شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *