folad.4

پروژه ملی فولادسازی بردسیرکرمان افتتاح شد

تصویر روز:  پروژه ملی فولادسازی بردسیر با تولید سالانه یک میلیون تن محصول شمش فولادی پس از پنج سال عملیات اجرایی در آستانه چهل سالگی انقلاب با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری امروز (سه شنبه ) افتتاح شد.
در این آیین وزیر صنعت، معدن و تجارت ، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان نیز حضو داشتند.
پروژه فولادسازی بردسیر با ظرفیت یک میلیون تن تولید سالانه محصول شمش فولادی با سرمایه گذاری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سال ۹۲ توسط شرکت میدکو کلنگ زنی شد و اینک به بهره برداری رسیده است.
با اجرای این طرح برای حدود ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.
مراحل اجرای این پروژه از طراحی تا راه اندازی پروژه، نصب و راه اندازی کوره قوس الکتریکی ۱۴۰ تنی بدون حضور سوپروایزر و با تکیه بر دانش بومی، راه اندازی پست ۴۰۰ کیلوولت در ارتفاع ۲ هزار متر از سطح دریا و طراحی سه بعدی کامل پروژه برای نخستین بار در ایران، بوده است.
همچنین این کارخانه دارای یکی از بزرگترین جرثقیل های حمل ذوب در مقایسه با پلنت های مشابه، استفاده از اتوماسیون و کنترل سطح ۲، دارای پلنت FTP جهت کاهش آلایندگی زیست محیطی، اجرای سازه سالن ذوب با وزن ۲۰ درصد کمتر از نمونه های مشابه و تامین تجهیزات با آخرین تکنولوژی دنیا است.به گزارش ایرنا، مجتمع احیای مستقیم و فولادسازی بردسیر (وابسته به میدکو) در کیلومتر ۲۰ بردسیر و در ابتدای جاده نگار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *