khadamat anformatic

رونمایی از دو محصول فناورانه «شاهین» و «برنا»

تصویر روز: دو محصول فناورانه شرکت خدمات انفورماتیک «شاهین (هاب بانکداری باز) و برنا (پلتفرم بلاکچینی)» رونمایی شد.
شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان سازمان پیشرو در حوزه توسعه زیرساخت های بانکی و بنا بر سیاست های راهبردی خود در حوزه فناوری های نوین، اقدام‌ به ایجاد پلتفرم بلاک چینی برنا کرده است. این بستر شامل زیرساختی است که با استفاده از چارچوب های توسعه راهکارهای مبتنی بر بلاک چین معتبر جهانی ایجاد شده است. برنا یک پلتفرم باز، مشترک و قابل توسعه برای بهره برداری بانک ها و دیگر نهادهای مالی کشور خواهد بود تا بتوانند بدون نیاز به سرمایه گذاری های مستقل و سنگین محصولات مختص به خود را توسعه دهند.
نوش آفرین مومن واقفی معاون امنیت شرکت خدمات انفورماتیک گفت: شناخت مشتری، مدیریت و انتشار توکن، حسابرسی، ارائه کیف پول رمزارزی به عنوان خدمات پایه در این سیستم ارائه و سایر محصولات بلاک چینی در برنا با استفاده از این زیرساخت موجود و خدمات پایه توسعه داده می شود.
وی بیان کرد: شرکت خدمات انفورماتیک با توسعه این محصول، امکان طراحی مدل های جدیدی از کسب و کار بلاک چینی را در آینده نزدیک مهیا خواهد کرد. برنا برای بازیگران متعددی مانند نهادهای ارشد تصمیم گیر، سازمان های دولتی، بانک ها، استارت آپ ها و مردم دارای مزایای قابل توجهی است.
نسخه اولیه این بستر بلاک چینی در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت برای متخصصین و بازدیدکنندگان رونمایی شد و مشارکت کنندگان با نصب یک اپلیکیشن موبایلی، خدمات این محصول را مورد آزمایش قرار دادند.
این زیرساخت به عنوان نخستین پلتفرم بلاک چینی کشور میتواند گام اولیه ای برای ورود به دنیای بزرگان این صنعت در سطح جهانی باشد. برنا به شکل یک اکوسیستم باز در اختیار بانک‌ها، شرکت‌های فناور و فعالان صنعت بانکی قرار خواهد گرفت و این اعضا نه تنها قادر خواهند بود در تست و توسعه این پلتفرم مشارکت کنند بلکه می‌توانند هرگونه خدمت بانکی و مالی مورد نظر خود را مبتنی بر آن و با استفاده از خدمات پایه پیاده‏سازی کرده و به مشتریان خود ارائه کنند.
همچنین فرهاد فائز معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک در مراسم رونمایی از محصول شاهین گفت: تا پایان امسال حداقل یک بانک و یک فین تک را به این پلتفرم وصل خواهیم کرد و سعی مان بر این است که این تعداد را بیشتر کنیم که البته بستگی به این دارد که بانک ها چقدر آمادگی اتصال و استفاده از این پلتفرم را داشته باشند.
بعد از تغییر و تحول در کسب و کار بانکی، بانک ها علاقه مند شدند تا سرویس هایشان را در اختیار فین تک ها قرار دهند؛ ابزاری که می تواند این خدمات را ارائه دهد بانکداری باز نام دارد و پلتفرمی است که در دنیا نیز شناخته شده است؛ محیطی را فراهم می کند تا بانک ها سرویس هایشان را از طریق آن در اختیار فین تک ها بگذارند تا از آنها استفاده کنند.
فائز در ادامه تصریح کرد: شرکت خدمات انفورماتیک نیز با شناخت و آگاهی از این نیاز شبکه بانکی، شروع به توسعه این محصول کرد و حدود یک سال و نیم طول کشید تا این محصول توسعه پیدا کند و در حال حاضر یک بانک به آن متصل شده و شاهد بهره برداری اولین فینتک طی روزهای آتی خواهیم بود. این آمادگی را داریم تا همه شبکه های بانکی چه آنهایی که مشتری ما هستند و چه آنهایی که نیستند را، به این پلتفرم اضافه کنیم.
در همین راستا در حال مذاکره با ۵ بانک دیگر هستیم که بتوانیم به زودی توافقات لازم را برای اتصال آن ها به این هاب جلب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *