13971112000380 Test PhotoN

تیم فوتبال قطر قهرمان آسیا شد

تصویر روز: تیم ملی قطر با نمایشی شایسته و چشمگیر با غلبه بر ژاپن برای اولین بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

به گزارش فارس، دیدار فینال جام ملت‌های آسیا بین تیم ملی فوتبال قطر و ژاپن از ساعت ۱۷ و۳۰ دقیقه در ورزشگاه زاید به قضاوت روشن ایرماتوف ازبکستانی برگزار شد.

ژاپن یک – قطر ۳

المعزعلی ۱۲ و عبدالعزیر حاتم ۲۷ و اکرم عفیف ۸۳ پنالتی برای قطر گلزنی کردند.برای ژاپن مینامینو ۶۹ موفق به گشودن دروازه قطر شدند.

در نیمه اول این دیدار قطر بسیار مسلط بازی را آغاز کرد و با پاس های دقیق و حرکات بدون توپ در مواقع حمله تاثیرگذار و عالی کار کرد.در نقطه مقابل ژاپن با استفاده از مهاجمان خود در کنار ها ابتدا سعی در ایجاد فاصله بین بازیکنان دفاعی قطر داشت که با اصل حمایت از بازیکن خودی این ترفند ژاپنی‌ها ناکارآمد شد.

در ادامه ژاپن سعی در مالکیت و تصاحب توپ داشت که بازهم روی تمرکز و دقت بالای قطری‌ها غافلگیر شد و گل دوم را نیز دریافت کرد تا نیمه اول با برتری ۲ بر صفر قطر خاتمه یابد.

در نیمه دوم ژاپن با حوصله و بازهم حضور در کناره‌ها و بخصوص جناح راست خودی و دفاع چپ قطر سعی به نزدیک شدن به دروازه قطر را داشت و تا دقیقه ۵۰ سه کرنر را روی همین برنامه به دست آورد.در دقیقه ۵۹ یوشیدا با دفاع وسط و تاثیرگذار قطر “خوخی “سر به سر شد و مدافع قطری ها به دلیل مصدومیت تعویض شد.

بعد ازاین اتفاق حجری بازیکن تعویضی در عمق دفاع نمایش چندان دلچسبی نداشت و ژاپن در دقیقه ۶۹ توسط مینامینو از همان نقطه به گل اول دست یافت.فشار حملات ژاپن بعد از گل بیشتر شد اما قطر روی یک ضد حمله و با یک ضربه کرنر روی دروازه ژاپن حاضر شد تا توپ به دست یوشیدا برخورد کند و ایرماتوف به کمک ویدیو چک یک پنالتی را به سود عنابی‌ها اعلام کرد تا اکرم عفیف گل سوم را وارده دروازه سامورایی ها کند تا اولین قهرمانی قطر در جام ملت‌ها و نخستین شکست ژاپن در فینال رقم بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *