iran koreh

کُره جنوبی خرید میعانات گازی ایران را از سر می‌گیرد

تصویر روز: خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد دو شرکت بزرگ نفتی این کشور در ماه جاری میلادی (فوریه) خرید میعانات گازی از ایران را از سر می گیرند.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه خبر داد: «شرکت هیوندای اویل بانک» کره قصد دارد در ماه فوریه دو میلیون بشکه میعانات گازی از ایران خریداری کند.

این نخستین خرید میعانات گازی از سوی این شرکت پس از سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور-مهر ۹۷) است که این شرکت با نگرانی از آغاز تحریم های آمریکا خرید این محصول از ایران را متوقف کرده بود.

یونهاپ همچنین به نقل از یک مقام شرکت «پتروشیمی هانوها توتال» گزارش داد که این شرکت نیز برنامه ای برای واردات میعانات گازی از ایران در ماه فوریه دارد اما به میزان این خرید اشاره نکرد.

شرکت «پتروشیمی هانوها توتال» یک شرکت سرمایه گذاری مشترک میان توتال فرانسه و «هانوها جنرال کیمیکال» کره جنوبی است که از ژوئیه سال گذشته میلادی (تیر-مرداد ۹۷) خرید این محصول از ایران را متوقف کرده بود.

شرکت های پالایشگاهی و پتروشیمی کره جنوبی به شدت به تولید میعانات گازی ایران به دلیل ثبات در عرضه و قیمت قابل رقابت آن وابسته هستند.

به گزارش ایرنا به نوشته یونهاپ، یک شرکت کره ای دیگر به نام «اس.کی. تریدینگ اینترنشنال» نیز که در ماه ژانویه (دی-بهمن ۹۷) ۲ میلیون بشکه میعانات گازی از ایران وارد کرده بود، قصد دارد در ماه فوریه نیز خرید مشابهی داشته باشد.

این شرکت درباره جزئیات خرید خود در ماه فوریه اطلاعی نداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *