Toyota logo

رشد سودآوری تویوتا

تصویر روز: شرکت خودروسازی تویوتاموتورز به تازگی اعلام کرده است که سودآوری آن در بازارهای آسیایی بخصوص چین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

 با توجه به جمعیت بسیار بالا و تنوع سلایق مشتریان، بازار چین همواره از اهمیت خاص و بسزایی برای شرکت‌های خودروسازی و غول‌های تکنولوژی برخوردار است و تولیدکنندگان نیز توجه ویژه‌ای به میزان فروش و درصد موفقیت در این بازار دارند.

به نظر می‌رسد که میزان فروش خودروهای تویوتا در بازار کشورهای آسیایی علی‌الخصوص چین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و سودآوری آن نیز در سه ماهه منتهی به سال جاری میلادی با یک رشد چشمگیر و قابل ملاحظه روبرو خواهد شد.

در بازه زمانی بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، تویوتا در گزارشی سه ماهه از سودآوری خود اعلام کرده است که سودآوری آن با یک رشد ۰.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از ۶۷۳.۶۴ میلیارد ین به ۶۷۶.۱ میلیارد ین رسیده است.

این در حالیست که میزان فروش جهانی تویوتا موتورز در این بازه زمانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک رشد و افزایش ۲.۸ درصدی را تجربه کرده است و از ۲.۶۳ میلیون دستگاه به ۲.۷۱ میلیون دستگاه رسیده است که بالغ بر ۵۰۰ هزار دستگاه از آن در بازارهای آسیایی نظیر چین به فروش رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، جمعیت کشورهای جنوب شرق آسیا بخصوص در کشورهایی همچون تایلند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و سنگاپور هرروزه رو به افزایش است و هرکدام از آنها نیز به دنبال خریداری وسایل نقلیه بیشتر و یا جدیدتری هستند بنابراین همین امر موجب شده است که این منطقه از لحاظ بازار خرید و فروش خودرو بسیار خاص محسوب شود و خودروسازان برتر و بین‌المللی فعال در جهان نیز برای آن توجه و اهمیت ویژه‌ای قائل شوند. به گزارش ایسنا، یکی از خودروسازانی که حضور فعالانه و موفقی در بازار این کشورها داشته است، شرکت تویوتا موتورز ژاپن است. از دیگر خودروسازان حاضر در بازار مناطق جنوب شرق آسیا می‌توان به فورد، نیسان، ایسوزو، هوندا، میتسوبیشی و SAIC Motor چین اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *