Zarandi

برنامه های وزارت صنعت در حوزه اقتصاد مقاومتی

تصویر روز: معاون طرح و برنامه و جانشین وزیر صنعت،معدن و تجارت در ستاد اقتصاد مقاومتی، ۱۵پروژه ویژه و اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۸ را اعلام کرد.

سعید زرندی در گفت و گو با شاتا گفت: درکنار سایر وظایف و ماموریت های وزارتخانه، ۱۵ اقدام برای سال آینده تعریف شد تا معاونت ها و سازمان های تابعه آن را بطور ویژه دنبال کنند.
وی افزود: این پروژه ها بر اساس مزیت ها و فرصت های کشور و با عنایت به شرایط جدید اقتصادی و تحریم ها تدوین شده است.
جانشین وزیر صنعت،معدن و تجارت در ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: در این پروژه ها در هر سه بخش صنعت،معدن و بازرگانی طرح های دیده شده و همه آن ها بصورت ویژه رصد ، پایش و پیگیری خواهد شد.
معاون طرح و برنامه افزود: این پروژه ها توسط وزیر صنعت،معدن و تجارت به همه دستگاههای زیر مجموعه ابلاغ شده و سازمان های تابعه موظف هستند آن را در سال ۹۸ انجام دهند.
زرندی تصریح کرد: رویکرد ما در این پروژه ها درون‌گرایی و برون‌نگری است وتلاش داریم به سمت نوآوری در اجرای این طرح ها حرکت کنیم.

به گفته جانشین وزیر صنعت،معدن و تجارت در ستاد اقتصاد مقاومتی ، ۱۵ پروژه اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت،معدن و تجارت درسال ۱۳۹۸ به شرح ذیل است:

۱- نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سنگین
۲- توسعه صنایع دریایی
۳- توسعه تولید و تجارت صنایع نساجی و پوشاک
۴- نوسازی و بازسازی صنایع و صنوف تولیدی
۵- اجرای طرح ملی تاپ (توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار)
۶- افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی به کشورهای همسایه ( ترکیه، افغانستان، امارات متحده عربی، عراق، پاکستان، عمان، قطر، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، کویت، قزاقستان و سوریه )
۷- فعال سازی معادن کوچک
۸- تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی ( فولاد، مس و آلومینیوم )
۹- اجرای طرح های نوین تسهیل فرآیندهای تجارت داخلی و خارجی
۱۰- توسعه فعالیت های اکتشافی
۱۱- تقویت، توانمندسازی و توسعه بنگاه های خرد، کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات غیر نفتی
۱۲- اصلاح شبکه های توزیع در جهت کاهش هزینه های مبادله و قیمت نهایی مصرف کننده
۱۳- حمایت از توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنایع پایین دست نفت و گاز
۱۴- تقویت تشکل های صادراتی تخصصی، حمایت از تشکیل و توسعه شرکت های بزرگ صادراتی و شرکت های مدیریت صادرات و تشکیل کنسرسیوم های بین المللی به منظور شکل دهی به بازارهای جدید
۱۵- افزایش ۱۰ میلیارد دلاری ساخت داخل صادرات گرا ( لوازم خانگی، صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی، صنایع شیمیایی و سلولزی، منسوجات و پوشاک، صنایع چوب و کاغذ، ماشین آلات و …)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *