برف و تعطیلی برخی مدارس کشور

تصویر روز: برف و یخبندان برخی از مدارس و دانشگاههای مناطق مختلف کشور را تعطیل کرد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، روابط عمومی ادراه کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد : بر اثر بارش سنگین برف و کولاک و برودت هوا تمام مقاطع تحصیلی شهرستان های ماکو ،چالدران ، پلدشت ، چایپاره شوط و اشنویه و مدارس روستایی مهاباد و بخش صفاییه خوی نوبت صبح و بعد از ظهر امروز شنبه تعطیل است.
بر همین اساس تمام مقاطع تحصیلی شهرستان پیرانشهر نوبت صبح و مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول شهرستان خوی و سردشت نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.
این اداره کل همچنین اعلام کرد به استثنای امتحانات نهایی سوم متوسطه و پیش دانشگاهی شهرستان های ماکو و چالدران امتحانات سایر مناطق استان طبق برنامه برگزار خواهد شد.
روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان هم اعلام کرد امروز امتحانات دانشجویان واحدهای پیام نور ماکو ،چالدران ،شوط ،پلدشت و چایپاره به علت بارش برف و برودت هوا لغو شده است .
برف برخی مدارس شهری و روستایی شهرستانهای آذربایجان شرقی را هم به تعطیلی کشاند.
براساس اعلام روابط عمومی آموزش و پروش آذربایجان شرقی تمام مقاطع تحصیلی مدارس روستایی شهرستان بستان آباد ، کلیه مقاطع تحصیلی مدارس شهری و روستایی خاروانا ، کلیبر ، چاراویماق ، بخش سیه رود شهرستان جلفا و مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی شهری و روستایی هوراند تعطیل و مدارس مقاطع متوسطه نوبت اول و دوم با یک ساعت تاخیر شروع خواهد شد.
در شهرستان جلفا و هادی شهر هم مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی و متوسطه نوبت اول شهری تعطیل است.
ضمنا براساس این اعلام امتحانات نهایی پایه سوم متوسطه و پیش دانشگاهی در موعد مقرر برگزار خواهد شد.
بارش برف و سردی هوا در استان اردبیل هم مدارس را به تعطیلی کشاند.
اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل به دنبال بارش برف و برودت هوا مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی نوبت صبح را در اصلاندوز، بیله سوار، پارس ‌آباد، جعفرآباد، خلخال و مشگین شهر و مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول را در انگوت و گرمی تعطیل اعلام کرد.
همچنین در پی بارش سنگین برف، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اعلام کرد امروز شنبه مدارس دوره ابتدایی شهرستان های خوانسار، فریدن و فریدونشهر به سبب بارش برف و یخ زدگی معابر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.
فعالیت آموزشی مدارس در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری امروز با تاخیر آغاز می شود.
مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به برودت هوا و بارش برف، فعالیت مدارس مقطع ابتدایی و ادارات در پنج شهرستان استان با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.
ستار فرهادی افزود : با موافقت استاندار، تمام مدارس شهرستان های کوهرنگ، فارسان، بن، بخش لاران شهرستان شهرکرد و دیناران شهرستان اردل وهمچنین ادارات و بانک های دولتی این شهرستان ها از ساعت ۹ آغاز می شود.
همچنین بارش برف وبرودت هوا مدارس برخی مقاطع استان کردستان را به تعطیلی کشاند.
روابط عمومی آموزش وپرورش استان کردستان اعلام کرد به علت بارش برف ،لغزندگی معابر وبرودت هوا مدارس ابتدایی شهرستانهای بانه ،بیجار،مریوان وسقز در سطح شهر وروستا در نوبت صبح امروز تعطیل است
برف و کولاک همچنین مدارس تمام مقاطع تحصیلی شهرستان مهاباد را تعطیل کرد .
بر اساس اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد علاوه بر مدارس روستایی، مدارس شهری این شهرستان به دلیل تداوم بارش برف و سرما امروز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.
دیشب آموزش و پرورش مهاباد فقط مدارس روستایی این شهرستان را تعطیل اعلام کرده بود .
بارش برف از حدود سه روز پیش در شهرستان مهاباد و دیگر شهرهای جنوبی آذربایجان غربی آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *