poshak zananeh

دو و نیم میلیارد دلار در جیب مافیای لباس

تصویر روز: رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس: سالانه حدود دو و نیم میلیارد دلار لباس به صورت غیررسمی و از طریق شبکه‌های مافیایی وارد کشور می‌شود.

حمید قبادی در گفتگو با صدا و سیما با بیان اینکه ­بر اساس آمار، سالانه ۱۰ میلیارد دلار مصرف حوزه مد و لباس در کشور است افزود: سالانه ورود کمتر از ۶۰ میلیون دلار به صورت رسمی و ثبت سفارش کالا در حوزه مد و لباس داریم.
وی افزود: می‌توان نتیجه گرفت حدود ۲۵ درصد از مصرف کالای ایرانی در قالب قاچاق و غیررسمی و از طریق شبکه‌های مافیایی وارد کشور می‌شود که البته امسال روند کاهشی را شاهد بوده ایم و با همکاری‌هایی که اتحادیه‌ها و تشکل‌ها داشته اند می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده نزدیک، حجم این واردات کمتر شود.
قبادی گفت: یکی از مشکلات جدی که در حوزه مد و لباس با آن روبرو هستیم این است که بیش از ۹۰ درصد مصرف نیاز جامعه به صورت واردات انجام می‌شود.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به اینکه مصرف چادر مشکی سالانه ۱۰۰ میلیون متر مربع در کشور است افزود: ۹۳ درصد این میزان، به صورت واردات انجام می‌شود که بخش درخور توجهی از آن در شبکه‌های مافیایی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان پارچه چادر مشکی در جهان به شمار می‌رود ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده شاهد کارخانه‌های تولیدی پارچه چادر مشکی باشیم، زیرا خودمان باید نیاز خود را تامین کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *