f2e78c1d 8d3d 4986 96c1 1c5

جایگاه صنعت نمایشگاهی ایران ارتقا می یابد

تصویر روز: مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیازمند ایجاد نمایشگاه های مرتبط با نشان تجاری (برندینگ) در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی هستیم تا جایگاه صنعت نمایشگاهی ایران را در داخل و سطح بین الملل ارتقا دهیم.

«بهمن حسین زاده» در دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی صنعت نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: حجم تجارت جهانی در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۵ تریلیون دلار بود که بخشی از آن به دلیل فعالیت ۱۴۰ هزار نمایشگاه بین المللی در پنج هزار و ۲۸۳ شهر جهان به دست آمد.
وی یادآور شد: نمایشگاه های بین المللی وظیفه بازاریابی برای هزاران کالا و خدمت را در سطح جهان بر عهده دارند و در این راستا ایران نیز نیازمند ارتقاء زیرساخت های صنعت نمایشگاهی است.
حسین زاده خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش ها، بازسازی سالن های نمایشگاهی با استفاده از توان بخش خصوصی و تلاش برای بهره مندی سایت نمایشگاهی تهران از مترو، همچنین تنوع بخشی به خدمات نمایشگاهی و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و بهره گیری بهینه از آنها در این راستا دنبال می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت امور خارجه و دریافت مصوبه هیات وزیران نسبت به ساماندهی محل برگزاری اکسپوی ایران اقدام شده و همچنین برای جذب سرمایه گذار در اراضی پرند به منظور ساخت مرکز تجارت جهانی تلاش شده است.
وی تأکید کرد: توسعه و نفوذ در سال کشورها بدون برگزاری نمایشگاه های بین المللی بویژه در سایر نقاط جهان میسر نمی شود.

** ساخت سالیانه ۱٫۵ میلیون مترمربع غرفه
در ادامه این مراسم «منوچهر جعفری زاده» رئیس انجمن صنفی غرفه سازان به اهمیت نمایشگاه در رشد و توسعه کشورها اشاره کرد و گفت: در ایران از پنج سال پیش با ورود بیشتر بخش خصوصی به امور نمایشگاهی اتفاقات خوبی را شاهد بودیم .
وی یادآور شد: بیشترین اشتغال امور نمایشگاهی در صنف غرفه سازان با سالیانه ۱۰۰ هزار نفر اشتغال است.
جعفری زاده ادامه داد: همچنین سالیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع غرفه در مجموعه نمایشگاه ها در سطح کشور ساخته می شود.
به گفته این مقام صنفی، هرچند در ماه‌های گذشته کمبود مواد اولیه غرفه سازان را به شدت با مشکلاتی مواجه کرد، اما با تلاش زیاد دست اندرکاران و فعالان این بخش همه غرفه های نمایشگاهی به موقع آماده و بحران موجود مدیریت شد.
در این مراسم «علی مرادی» رئیس انجمن برگزار کنندگان نمایشگاهی افزود: نبود طرح جامع صنعت نمایشگاهی این روزها به مشکلات متعددی در برگزاری نمایشگاه در کشور منجر شده که از آن جمله نابسامانی و برگزاری نمایشگاه ها و تعیین شاخص هایی برای تشخیص صلاحیت برگزار کنندگان است.
وی یادآور شد: ثبات تعرفه برگزاری نمایشگاه ها سبب شده فضای فعالیت در این عرصه رقابتی نباشد.
به گفته این مقام صنفی، صدور مجوزهای یک ساله در برگزاری نمایشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های بلندمدت را برای برگزارکنندگان دشوار کرده است، همچنین نبود قوانین و مقررات یکسان و با ثبات در مراکز نمایشگاهی استانی و ناهمخوانی تعرفه ها با نرخ تورم در ۱۰ سال گذشته سایر مشکلات در این عرصه است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از برترین‌های جشنواره پوسترهای نمایشگاهی، همچنین برترین های جشنواره وب و اپلیکیشن های نمایشگاهی با اهدای تندیس و لوح، قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *