taxi farsodeh

تردد ۱۸ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در تهران

تصویر روز: اگر طرح نوسازی از سر گرفته نشود تا پایان سال آینده ۱۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور خواهیم داشت

مرتضی ضامنی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از ابتدای سال ۹۵ با همکاری دستگاه‌های مختلف آغاز شدو باتوجه به اینکه این طرح چند سال متوقف شده بود با انباشت خودرو‌های فرسوده بسیاری مواجه بودیم.
وی گفت: تاکنون ۷۴ هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده و ۶۴ هزار دستگاه تاکسی جدید به متقاضیان تحویل داده شده است.
ضامنی افزود: متاسفانه به واسطه مشکلاتی که در حوزه تولید خودرو رخ داد که بخشی از آن به حوزه تحریم‌ها و بخش دیگر آن به بی مهری شرکت‌های خودروسازی به طرح نوسازی تاکسی مربوط می‌شود، این طرح به اجرا نرسید و از ابتدای امسال تاکنون از ۴ هزار و ۵۰۰ متقاضی طرح نوسازی تنها هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی جدید از شرکت‌های خودروسازی به متقاضیان داده شده است.
وی گفت: این خودرو‌ها به افرادی تحویل شده است که تا پایان سال ۹۶ همه فرآیند نوسازی و تشکیل پرونده را انجام داده بودند.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور افزود: شرکت‌های خودروساز به ویژه شرکت ایران خودرو اعلام می‌کنند که تولید آن‌ها حدود ۴۰۰ هزار خودرو در سال کاهش یافته است، اما ما به آن‌ها گفتیم که اگر ۵ تا ۱۰ درصد از این تولید را به حوزه تاکسیرانی اختصاص دهند می‌توانیم سالانه ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار خودروی فرسوده را نوسازی کنیم بنابراین دلیل کاهش در تولید منطقی نیست و مشکل سیاست گذاری خودروسازان است و باید راهبرد مشخصی را برای تداوم طرح نوسازی ترسیم کنند.
ضامنی اضافه کرد: طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی و به طور کلی حمل و نقل عمومی منافع عمومی کشور را دنبال می‌کند و کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت در این طرح دیده شده است.
وی گفت: این درحالی است که افراد زیادی در شهر‌های کشور به علت فرسودگی خودروهایشان و ممانعت خودروسازان از تحویل خودرو‌های جدید به آنان معیشت شان با مشکل مواجه شده است.
ضامنی درباره تعداد تاکسی‌های فرسوده شهر تهران نیز گفت: از ابتدای طرح ۳۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده داشتیم که ۱۶ هزار دستگاه نوسازی شد و اکنون ۱۸ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در شهر تهران تردد می‌کند که نقش موثری در آلودگی هوا و مصرف بالای سوخت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *