tv

زمان پخش فیلم های سینمایی نوروز

294516 714

تصویر روز: نوروز امسال قرار است بیش از ۲۰۰ فیلم (سینمایی خارجی و ایرانی و فیلم های تلویزیونی) از شبکه های مختلف سیما پخش شود.

 به گزارش مشرق ، عید امسال بیش از ۱۰۰ فیلم غیرتکراری از شبکه های مختلف سیما پخش خواهند شد و البته ناگفته نماند که بیش از ۱۰۰ فیلم هم تکراری است که شبکه نمایش بالاترین سهم را در پخش این فیلم های تکراری داراست.

فیلم های اینجا بدون من (بهرام توکحلی)، یه حبه قند (رضا میرکریمی)، آلزایمر (احمدرضا معتمدی)، کیفر (حسن فتحی)، چک (کاظم راست گفتار) از مهمترین فیلم های ایرانی و غیرتکراری نوروز امسال است.

البته فیلم های خارجی چون  “اسب جنگی” (استیون اسپیلبرگ)، “جانگوی آزاد شده” (کوئنتین تارانتینو)، “میراث بورن”، “مرد عنکبوتی شگفت انگیز” و “شرلوک هلمز” نیز برای اولین بار از شبکه های مختلف سیما پخش خواهند شد.

غیر از پنج شبکه اصلی و شبکه نمایش امسال شبکه های آی فیلم، آموزش، پویا هم باکس‌های ثابتی برای پخش فیلم های سینمایی دارند.

نام و ساعت پخش فیلم ها در هر شبکه توسط معاونت سیما اعلام شده که در این میان شبکه های دو و پنج فقط اسامی فیلم هایشان موجود است و هنوز تاریخ دقیقی برایشان اعلام نشده است. در ادامه لیست کامل فیلم های نوروزی در شبکه های یک، دو، سه، پنج و نمایش را می بینید.

294516 714

جابجایی در فیلم های شبکه یک: پیش از این و طبق جدول فوق اعلام شده بود که قرار است روز اول فروردین فیلم سینمایی «یه حبه قند» از شبکه یک سیما پخش شود اما طبق آخرین تغییر در جدول پخش فیلم‌های نوروزی فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» جایگزین این فیلم سینمایی شد. «راه آبی ابریشم» به کارگردانی «محمد بزرگ‌نیا» ساخته شده و  پرخرج‌ترین فیلم سال سینمای ایران در سال ۸۹ است. در این فیلم سینمایی عزت‌الله انتظامی، بهرام رادان و رضا کیانیان ایفای نقش کرده‌اند. «راه آبی ابریشم» روایتگر اولین سفر دریایی ایرانیان به چین است و ۱۲۰ دقیقه زمان دارد. این فیلم روز اول فروردین ماه ساعت ۱۶ پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «یه حبه قند» نیز در این جدول پخش جابه‌جا شده و قرار است روز چهارشنبه ۳۰ اسفندماه ساعت ۱۲:۲۰ از شبکه سه سیما به روی آنتن برود.

شبکه دو / ساعت ۲۳

پخش فیلم های نوروزی شبکه دو از ۲۹ اسفند آغاز و تا ۱۶ فروردین ادامه دارد

فیلم های «بهترین حماسه دنیا»، «لباسی برای خدمت»، «در انتظار صبح»،«آزادی و دیگر هیچ»، «قصه گو»، «اگر باران ببارد»، «نشانی»، «پنجره»، «مثل یک خواب»، «غافل»، «قطب نما»، «راز فانوس»، «فریاد روهینگیما»، «آقای هنرپیشه»، «پسرک روزنامه فروش» و «وقتی باران ببارد» فیلم های هستند که پخش آنها در نوروز از شبکه دو قطعی است اما تاریخ پخش آن نامشخص است.

البته در بین اسامی فیلم ها نام فیلمی به نام “تنهای تنهای تنها» هم وجود دارد که این اسم متعلق به فیلمی به کارگردانی احسان عبدی پور است که تازه امسال در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده و هنوز هم در سینماها اکران نشده.

هر چه گشتیم هم نتوانستیم فیلمی با این نام در سینمای ایران و جهان غیر از آن فیلمی که عبدی پور ساخته پیدا کنیم. احتمالا این اشتباه تایپی بوده و بعید است فیلمی که هنوز بر پرده سینماها نرفته بخواهد از تلویزیون پخش شود. نکته دیگر اینکه شبکه دو، سه باکس پخش فیلم سینمایی دارد که ۸ صبح، ۱۷:۳۰ و ۲۳ هستند.

دو باکس اول مخصوص پخش انیمیشن ها و فیلم های سینمایی کودکانه است. فیلم هایی هم که در این باکس پخش می شوند اکثرا فیلم ها و انیمیشن هایی هستندکه قبلا به تناوب از همین شبکه و شبکه هایی چون نمایش و پویا روی آنتن رفته اند. باکس آخر هم فیلم بزرگسال پخش می کند.

294517 851

شبکه چهار / ساعت ۱۸

شبکه چهار مثل سال های قبل باکس فیلم های سینمایی خود را در ساعت ۱۸ قرار داده است. فیلم های نوروزی این شبکه در قالب برنامه «سینما ۹۲» پخش می شود که ساختارش شبیه برنامه «سینما ۴» است. به این ترتیب که برای هر فیلم میهمانی دعوت می شود که پس از پخش فیلم ها به نقد و بررسی آنها می پردازد.

در میان فیلم های خارجی شبکه چهار مهمترین فیلمی که پخش می شود «کشتار» محصول سال ۲۰۱۱ به کارگردانی رومن پولانسکی و بازی جودی فاستر، کیت وینسلت و کریستف والتز است. فیلمنامه این فیلم را یاسمینا رضا، نویسنده معروف فرانسوی نوشته و فاستر و وینسلت برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شدند.

«ملوان زبل»، «فلین بودن»، »بزرگ بی شکست»، «۳۸ شاهد»، «صدای مهیب»، «۱۱ گل»، «سلام شبح»، «در میان برف ها» و «انتقام سپید» دیگر فیلم های خارجی شبکه چهار برای نوروز ۹۲ است.

فیلم سینمایی «کیفر» به کارگردانی حسن فتحی هم تنها فیلم سینمایی ایرانی شبکه چهار است. دیدن این فیلم را که مصطفی زمانی، امیر جعفری، مریلا زارعی و جمشید هاشم پور به عنوان بازیگران اصلی در آن حضور دارند به شدت توصیه می کنیم. فیلمی که کاملا قابلیت سرگرم کردن مخاطب ایرانی را دارد. کاری که خیلی فیلم ها نمی توانند انجام دهند!

دو تله فیلم «سوگند» و «کلید» هم که محصول شبکه چهار هستند قرار است در ایام نوروز از این شبکه روی آنتن بروند.

شبکه نمایش

294526 780
294527 388
294528 898
294529 929
294530 555
294531 513
294532 105
294533 968
294534 621
294535 624
294536 861
294537 647
294538 579
294539 836
294540 309

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *