imenabadi

حساب بازار از دست دولت خارج شده است

تصویر روز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به دنبال گرانی پیاز می گوید دولت بر عرضه و تقاضا نظارت ندارد و نمی داند چه کار کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت پیاز و مرغ در ایام نوروز، گفت: تصور می کنم دولت مقداری باید به عرضه و تقاضا توجه ویژه ای کند، وقتی از یک طرف قیمت کالایی در ایران افزایش پیدا می کند -کالایی که سال های قبل دفن می کردند- از سوی دیگر فیلم هایی در فضای مجازی پخش می شود که کامیون ها برای صادرات آن به کشورهای همسایه صف کشیده اند، باید توجه بیشتری به موضوع صادرات شود.

وزارت جهاد کشاورزی نظارت دقیقی برمحصولات کشاورزی ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: بعد از انتشار این تصاویر؛ دولت در پی اعتراض ها و ناراحتی های مردمی صادرات پیاز را متوقف می کند، که عکس العمل دولتی ها نشان می دهد حوزه وزارتخانه مربوطه نظارت دقیقی بر حجم کالا در کشور و نیاز مصرف کننده ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی عنوان کرد: ما باید کالایی را صادر کنیم که در داخل به آن نیاز نداریم و تعادل قیمت آن را حفظ کنیم، بعد یک مرتبه می بینیم آن قدر کوتاهی صورت می گیرد که حجم قابل توجهی از آن به کشورهای همسایه صادر می شود و قیمت آنقدر بالا می رود که مردم برای آن جوک می سازند. در این وضعیت تازه دولت تصمیم می گیرد که صادرات آن را متوقف کند.

وی تاکید کرد: تصور می کنم حساب کار بازار در دست دولت نیست، حجم کالاهای موجود در دست دولت نیست و نمی تواند ارزیابی صحیحی داشته باشد، از واحد تنظیم بازار انتظار داریم مشکلی پیش نیاید نه اینکه در پی ایجاد مشکل به دنبال رفع آن باشد.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: مسئولان باید کاری کنند که بازار مریض نشود، اگر باز مریض شود و نسخه بپیچند دیگر ارزش خاصی نخواهد داشت.

دولت الان صادرات پیاز را متوقف کرده است

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت الان صادرات پیاز را متوقف کرده است، عنوان کرد: دولتی ها گفته اند همه محصول پیاز را در داخل کشور حفظ خواهند کرد، این اتفاق خیلی برای کشور خوب نشد، پیاز در فضای مجازی تبدیل جوک شد که وجهه خوبی نداشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه دولت بر عرضه و تقاضا نظارت ندارد و نمی داند چه کار کند، بیان کرد: باید کالاهایی به صادرات بکشد که حجم تولید آن بیشتراز نیاز کشور باشد، اگر مانند سال قبل پیاز را دفن می کردیم صادرات آن درست بود اما الان در داخل به این کالا نیاز داریم و نباید صادر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *