Internet

گرانی اینترنت در ایران یکی از موانع توسعه است

تصویر روز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت اینترنت نسبت به سطح درآمد مردم در ایران گران است.

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره قیمت اینترنت در ایران، گفت: قیمت اینترنت نسبت به سطح درآمد مردم در ایران گران است در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته درآمدهای قشر متوسط جامعه ۱۰ برابر ایران است در حالی که قیمت اینترنت در این کشورها پایین‌تر است.

نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر اینترنت یکی از بسترهای توسعه کشورها به شمار می‌آید، افزود: گرانی اینترنت در ایران یکی از موانع توسعه است و باید با توجه به ظرفیت اپراتورهای اینترنت همراه موجود در کشور و ایجاد رقابت میان آنها زمینه ارائه خدمات باکیفیت و با قیمت مناسب فراهم شود.

وی با بیان اینکه اپراتورهای اینترنت همراه باید بسته‌های اینترنتی را با هزینه‌های مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند، اظهار کرد: بر اساس صحبت‌های مسئولان این حوزه مقرر شده در یک هزار نقطه وای فای رایگان در اختیار مردم قرار گیرد که تاکنون ۳۰۰ منطقه از این طرح اجرایی شده است.

گسترش توزیع اینترنت؛ تحول در مناطق دورافتاده و محروم

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که اینترنت به صورت عمومی در اختیار مردم قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در صورتی که اینترنت با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد تحول عظیمی در مناطق دورافتاده و محروم صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: زیرساخت مورد نیاز برای محقق شدن دولت الکترونیک اینترنت است این در حالی است که در روستاهای کوچک با خانوار محدوده تاکنون زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم نشده است.

وی گفت: مخابرات درصدد پیاده سازی تکنولوژی جدید در روستاهای دورافتاده است تا اینترنت به صورت محلی در اختیار روستاییان قرار گیرد با تحقق این مهم از یک سو زمینه استفاده از اینترنت برای آنها فراهم می‌شود و از سوی دیگر کمبود تلفن ثابت تا حدودی برای آنها جبران می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در صورت اجرایی کردن طرح مذکور بسیاری از مشکلات در مسیر اجرایی شدن دولت الکترونیک رفع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *