image 2019 4 1 16 55 13 496

خطر طغیان رودخانه و کانال برای فردیس وجود ندارد

تصویر روز: شهردار فردیس با اشاره به مهار سیلاب های جاری شده بر اثر بارش شدید باران در فردیس گفت : تلاش بی وقفه واحد های خدمات رسان شهرداری ادامه دارد.

به گزارش البرز فردا ؛ منوچهر غفاری با اعلام این خبر افزود: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی پی آمد های این سامانه، بارش شدید باران و گاهی تگرگ است که تا فردا ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه احتمال جاری شدن سیلاب و انسداد معابر در پی این سامانه بارشی وجود دارد، تاکید کرد: همه واحد های خدمات رسان از روز گذشته به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی به حالت آماده باش درآمده و در مناطق مختلف شهر مستقر شده اند.
غفاری با اشاره به اینکه کانال فردیس و حاشیه آبهای بالادستی شهر لایروبی شده است، تصریح کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده است و خطر طغیان رودخانه و کانال برای فردیس وجود ندارد.
وی با اشاره به استقرار نیروهای آتش نشانی و خدمات شهری با تجهیزات تخلیه سیلاب در نقاط مختلف شهر که امکان آبگرفتگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: طی بارش های روز گذشته نقاطی از شهر همچون بلوار سیلو، انتهای بلوار فرمانداری، خیابان ظفر شرقی شهرک سپاه و گلستان ۳۸، انتهای جاده شهریار و پل انبار نفت شاهد آبگرفتگی هایی بودیم که با تلاش واحد های خدمات رسان به سرعت رفع شد.

شهردار فردیس با بیان اینکه طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی طی ۴۸ ساعت آینده شاهد بارش شدید باران در استان البرز خواهیم بود، اضافه کرد: از شهروندان می خواهیم از نزدیک شدن و اتراق کردن در حاشیه رودخانه ها و نقاط پرخطر خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از لغو تمام مرخصی های واحد های خدمات رسان شهرداری خبر داد و تصریح کرد: حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس با تمام تجهیزات و نیروها به منظور خدمات رسانی بیشتر به شهروندان و جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی در حالت آماده باش قرار دارد و تا مساعد شدن شرایط جوی این حالت ادامه خواهد داشت.
شهردار فردیس با اشاره به گزارش حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس مبنی بر اینکه حجم آب ورودی به کانال ها و رودخانه ها به علت شدت بارش باران به حدودا ۷۰ متر مکعب برثانیه رسیده است، گفت: این آمار خبر از افزایش ۲٫۵ برابری ورود آب به کانال ها و رودخانه ها طی ۱۲ ساعت گذشته می دهد که در این راستا مدیریت شهری فردیس با تمام تجهیزات و نیروها به منظور افزایش خدمات رسانی و جلوگیری از حوادث احتمالی تلاش می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *