naft.5

قیمت جهانی نفت

تصویر روز: قیمت جهانی نفت در معاملات امروز اندکی کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۶۹ دلار و ۲۹ سنت معامله شد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که کاهش تولید های اوپک و متحدانش و تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا تاثیر ناشی از افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را خنثی کرده است، قیمت نفت طی روز های اخیر افزایش یافته و به مرز ۷۰ دلار رسیده است.

با این حال در معاملات امروز قیمت ها اندکی کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۶۹ دلار و ۲۹ سنت معامله شد که این رقم نسبت به روز قبل ۲ سنت کاهش داشته است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز با ۱۱ سنت کاهش به ۶۲ دلار و ۳۵ سنت رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در این باره گفت: «کاهش تولید های اوپک و متحدانش موجب تقویت قیمت نفت شده است و تا زمانی که تولید نفت آمریکا مجددا افزایش یابد، قیمت نفت ممکن است باز هم بالاتر برود.»

نتایج تحقیق رویترز در اوایل هفته جاری نشان داد که عرضه نفت این سازمان در ماه مارس به پایین ترین رقم در طی ۴ سال گذشته رسیده است.

تولید نفت روسیه، دیگر عضو توافق کاهش تولید نیز در ماه گذشته به ۱۱٫۳ میلیون بشکه در روز کاهش یافت، اما همچنان با تعهدی که این کشور به موجب توافق کاهش تولید بر عهده گرفته فاصله دارد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت، ۳ کشور از ۸ کشوری که از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران معاف شده بودند، خرید نفت از تهران را به صفر رسانده اند. وی افزود، بهبود وضعیت بازار نفت موجب کاهش بیشتر صادرات نفت ایران خواهد شد.

مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا گفت، کشورش فشارها بر صنعت نفت ونزوئلا و حامیان آن را ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *