139509131859038049363824

سال ۹۸ سال مرگ مطبوعات مستقل خواهد شد

تصویر روز: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است در صورت تداوم سیاست کنونی در بازار کاغذ، سال آینده سال مرگ مطبوعات مستقل خواهد بود.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به بحران کاغذ در سال ۹۷ گفت: اگر دولت نجنبد، مشکلات بسیاری در پیش روی جامعه رسانه‌ای و مطبوعات مکتوب خواهد بود و در صورت تداوم شرایطی که امروز با آن دست به گریبان هستیم، سال آینده سال مرگ مطبوعات مستقل خواهد بود و این امر می‌تواند دهشتناک باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: نامه‌ای را به اتفاق حضرتی و کواکبیان از مدیران مسئول روزنامه های سراسری در قالب نامه سرگشاده خطاب به رییس جمهور منتشر کردیم و هشدارهای لازم را در این خصوص دادیم.

 فراخوانی وزرای مرتبط با موضوع کاغذ

عضو هیئت رییسه مجلس با بیان اینکه پیرامون اوضاع بحرانی کاغذ حرف و حدیث بسیار است، ادامه داد: در آخرین جلسه هیئت رییسه فراکسیون امید در سال ۹۷، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت شده بود تا در این خصوص گزارش دهد ولی ایشان جلسه دیگری داشت و نتوانست در مجلس حاضر شود.

وی اعلام کرد: اولین دستور کار فراکسیون امید در سال جدید فراخوانی وزرای مرتبط با موضوع کاغذ است.

 اطلاعی از فعالیت کارگروه حل بحران کاغذ نیست

وکیلی همچنین در خصوص کارگروه حل بحران کاغذ توضیح داد: ما به عنوان اعضای این کارگروه که از طرف مجلس مسئولیت نظارت بر بازار کاغذ را داشت، از زمان انتقال آن به وزارت فرهنگ تا به امروز هیچ اطلاعی از رویکردها، میزان تخصیص‌ ارز ۴۲۰۰ تومانی به دریافت‌کنندگان که متعهد بودند کاغذ معادل آورده و عرضه کنند و سوالاتی از این قبیل نداریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در حالی که کارگروه مذکور با همین هدف تشکیل شده بود ولی ما همچنان نسبت به کار آن بی‌اطلاع هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *