استمرار صادرات برق ایران به عراق

تصویر روز: وزیر نیرو از امضا قرارداد یکساله استمرار صادرات برق ایران به عراق و اجرایی شدن این قرارداد خبرداد

به گزارش صداوسیما ، رضا اردکانیان پس از دیدار با لویی الخطیب، وزیر برق عراق با اشاره به امضاء تفاهمنامه مشترک همکاری سه ساله ایران و عراق افزود: ایران امکان صادرات ۱۵۰۰ مگاوات برق به عراق را دارد.
وزیر نیرو گفت: تفاهمنامه سه ساله تنوعی از فعالیت‌‌ها را از جمله بازسازی نیروگاه عراق، احداث شرکت‌‌های مشترک برای تعمیرات و کاهش تلفات برق عراق را در برمی‌‌گیرد.
وی ادامه داد: در سفر قبلی وزیر عراق به ایران یک تفاهمنامه همکاری سه ساله با صنعت برق این کشور امضا شد که فعالیت‌‌‌هایی در طول این سه سال قرار است شرکت‌‌های ایرانی به صورت مشترک با سازمان‌‌های عراقی انجام دهند، تشریح شد.
اردکانیان افزود: در جلسه‌‌ای که داشتیم برنامه کار سه ساله را با هم مرور کردیم و هفته آینده نیز هیئت کارشناسی عراق برای پیگیری عملیاتی کردن توافقنامه به ایران می‌‌‌آید.
وزیر نیرو گفت : ما در این جلسه در مراحل مختلف کار گفتیم امیدواریم که موافقتنامه طبق برنامه انجام شود.
وی در مورد نحوه پرداخت مطالبات ایران تصریح کرد: انتقالات مالی قرارداد جداگانه بین شرکت توانیر و بخش متناظر در عراق است که یک قرار داد رسمی است که با تایید دولت عراق به امضا رسیده و روال خود را طی می‌‌کند.
وزیر نیرو با بیان اینکه ما برق را صادر می‌‌کنیم و مطابق فرمول بهای آن پرداخت می‌‌شود، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی هم در این ارتباط همکاری‌‌های لازم را با بانک مرکزی عراق انجام داده‌‌ است.
اردکانیان با بیان اینکه تفاهمنامه سه ساله تنوعی از فعالیت‌‌ها را از جمله بازسازی نیروگاه عراق، احداث شرکت‌‌های مشترک برای تعمیرات و کاهش تلفات برق عراق را در برمی‌‌گیرد، ابراز داشت: در حال حاضر میزان تلفات برق در عراق بسیار بالا است و ما در یک برنامه سه ساله این میزان را به حداقل خواهیم رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *