bourse.5

افزایش شاخص کل بورس

تصویر روز: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۵۳۹ واحدی به رقم ۱۸۸ هزار و ۷۵ واحد رسید.

به گزارش فارس، بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸، با افزایش ۱۵۳۹ واحدی به رقم ۱۸۸ هزار و ۷۵ واحد رسید و ارزش روز بازار به بیش از ۷۱۹ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص قیمت با معیار هم وزن با افزایش ۵۹۰ واحد به رقم ۳۶ هزار و ۶۱۸ واحد رسید. معامله‌گران بورس تهران امروز بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگ بهادار اوراق حق تقدم و سهام در قالب ۲۸۹ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۸۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۴۴۴ واحد ارتقاء یافته و به رقم ۵۴ هزار و ۲۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت با معیار هموزن با رشد ۴۱۲ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۵۵۹ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با رشد ۲ هزار و ۱۶۵ واحد به رقم ۲۱۱ هزار و ۸۸۷ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با افزایش ۱۲۰۱ واحدی به رقم ۱۴۰ هزار و ۳۳ واحد و شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۲ هزار و ۷۴۹ واحدی به رقم ۳۶۷ هزار و ۵۱۷ واحد رسید.

امروز عمده نمادهای بورسی در رشد شاخص کل اثرگذار بودند که بیشتری تأثیر در افزایش شاخص را نمادهای فولاد، وبملت، شبندر، فارس، وپاسار، رمپنا، خودرو، داشته‌اند.

امروز نمادهای پربیننده معامله‌گران در تالار شیشه‌ای بورس تهران مربوط به شرکت‌های بانک ملت، ایران‌خودرو، سایپا، ماشین‌سازی اراک، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی شازند و پارس‌خودرو بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل بورس ۱۹ واحد رشد کرده و به رقم ۲ هزار و ۴۱۰ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به نزدیک ۱۴۱ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورسی بیش از یک میلیارد برگه بهادار اوراق و حق‌تقدم در قالب ۱۶۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۵۱۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پربیننده فرابورس مربوط به شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، حمل و نقل ریلی پارسیان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع کاغذ پارس، کشت و صنعت خرمدره و کشت و دامداری فکا بوده است.

امروز نمادهای ذوب، مارون، زاگرس، سمگا، شراز، در تقویت شاخص فرابورس بیشترین اثر را داشته و نمادهای هرمز، کگهر در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *