largani

احیای وزارت بازرگانی هیچ دردی از کشور دوا نمی‌کند

تصویر روز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به هزینه های سنگین احیای وزارت بازرگانی گفت: با تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ دردی از کشور دوا نمی‌شود و حتی مشکلات اضافه‌تر هم می‌شود.

ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی در گفت‌وگو با فارس گفت: ما در کشور آزمون و خطاهای زیادی را انجام دادیم و بعد از چهل سال باز هم دنبال همان رویکرد هستیم که یک روز وزارتخانه‌ها را ادغام کنیم، روز بعد تفکیک کنیم. این کار منطقی نیست.

وی افزود: طبق قانون اساسی بدنه اجرایی دولت باید کوچک شود. همچنین در برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، کاهش تعداد وزارتخانه‌های کشور از ۲۲ به ۱۷ هدف‌گذاری شده است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت کار عبث و بیهوده‌ای است، گفت: به اعتقاد بنده با تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ دردی از کشور دوا نمی‌شود. حتی مشکلات اضافه‌تر هم می‌شود. وقتی وزارتخانه‌ای تشکیل می‌شود نیاز به ساختمان‌هایی دارد که در گذشته فروخته شده و پولش هم مشخص نیست صرف چه کاری شده است.

وی افزود: حالا باید ساختمانی در شان وزیر خریداری یا شاخته شود. در استان‌ها و شهرستان‌ها هم نیاز به ساختمان‌هایی در شان مدیرکل و مدیر بازرگانی است. افرادی که زمانی گفتند نیروها را تعدیل می‌کنند نه تنها یک نفر آنها کم نشد بلکه اکنون می‌گویند این وزارت‌خانه نیز به نیرو نیاز دارد. بنابراین این مسائل هزینه سنگینی برای کشور دارد. به نظر من با توجه به اینکه مردم از نظر معیشتی دچار مشکلات جدی هستند، این هزینه را صرف رفاه مردم کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تصریح کرد: اگر بخواهند مشکل وزارت صنعت، معدن و تجارت حل شود باید مدیران ارشد و میانی، افرادی توانمند شوند. مدیر توانمند، معاون توانمند انتخاب می‌کند و از این رو قطعا کار بهتر اداره می‌شود و نیازی به تفکیک هم نیست. ما یکبار بابت ادغام هزینه سنگینی پرداخت کردیم و نباید دوباره برای تفکیک آن، هزینه بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *