lavazem khanegi

قطعات بی کیفیت چینی ، بلای جان خریداران لوازم خانگی

تصویر روز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: زیرساخت مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی با کیفیت در کشور وجود دارد اما به دلیل غفلت و بی‌توجهی مسئولان زنجیره تولید لوازم خانگی از نخستین حلقه تا مرحله پایانی تکمیل نشده است.
به گزارش تصویر روز علی اسدی کرم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با  خانه ملت با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر استفاده از قطعات درجه سوم و چهارم چینی در تولید لوازم خانگی، گفت: تکیه بر توان داخلی تنها راهکار مناسب برای عبور از گردنه تحریم است در این راستا شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی باید تمام توان خود را به کار گیرند تا قطعات موردنیاز را با استفاده از ظرفیت داخلی تولید کنند.

واردات قطعات لوازم خانگی درجه سوم و چهارم چینی بلای جان خریداران ایرانی

نماینده شهر بابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های داخلی لوازم خانگی ظرفیت بالایی برای تولید قطعات دارند، افزود: قطعاتی که به اسم دور زدن تحریم، از تولیدکنندگان درجه چندم چینی تهیه می‌شود اگرچه به تداوم تولید -از نوع بی کیفیت- کمک می‌کند اما به ضررهای مالی خریداران منجر خواهد شد.

وی اظهار کرد: اگرچه برخی از تولیدات داخلی از کیفیت چندانی برخوردار نیستند اما باید با حمایت از آنها و تامین تسهیلات ارزان‌قیمت، معافیت‌های مالیاتی و… زمینه پیشرفت صنعت لوازم خانگی فراهم می‌شود.

کیفیت، شرط خرید لوازم خانگی داخلی

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در صورتی که لوازم خانگی داخلی از کیفیت لازم برخوردار باشند مردم به جای خرید کالای خارجی ترجیح می‌دهند از همتای داخلی آن حمایت کند.

اگرچه واردات قطعات درجه سوم و چهارم چینی تولید را در دوره‌ای رونق می‌دهد اما در دراز مدت باعث ایجاد هزینه‌های بسیار برای خانواده‌ها می‌شود چرا که مردم ناچارند در مدت کوتاهی پس از خرید به سراغ تعمیر لوازم خانگی روند
وی ادامه داد: اگرچه واردات قطعات درجه سوم و چهارم چینی تولید را در دوره‌ای رونق می‌دهد اما در دراز مدت باعث ایجاد هزینه‌های بسیار برای خانواده‌ها می‌شود چرا که مردم ناچارند در مدت کوتاهی پس از خرید به سراغ تعمیر لوازم خانگی روند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واردکنندگان قطعات و مواد اولیه باید تمام توان و تلاش خود را برای واردات قطعات باکیفیت به کار برد در این بین نظارت بر روند عملکرد آنها نیز از سوء استفاده جلوگیری می‌کند.

اسدی تصریح کرد: شرایطی که تحریم به کشور تحمیل کرده است نباید دستاویزی برای سوء استفاده سوداگران شود تا با واردات قطعات بی کیفیت سودهای کلان به دست آورد.

غفلت مسئولان در تکمیل زنجیره تولید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی با کیفیت در کشور وجود دارد اما به دلیل غفلت و بی‌توجهی مسئولان زنجیره تولید لوازم خانگی از نخستین حلقه تا مرحله پایانی تکمیل نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *