image001 1

نشست ایرانسل و رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر

تصویر روز: نشست مشترک کارکنان ایرانسل و معاون و رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران با هدف همکاری بیشتر ایرانسل در ادامه روند کمک‌رسانی به سیل‌زدگان برگزار شد.

به گزارش تصویر روز این نشست با هدف ارائه گزارش درباره میزان خسارت‌های سیل اخیر‌ و خدمات امدادی جمعیت به هموطنان سیل‌زده و طرح نیازهای جمعیت برای بهبود خدمت‌رسانی و همینطور دریافت نظرات و پیشنهاد‌های کارکنان ایرانسل با تخصص‌‌‌های مختلف برای تقویت فعالیت‌های جمعیت برگزار شد.

در این نشست که با حضور محمد نصیری معاون و رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران و جمعی از معاونان، مدیران و کارکنان ایرانسل برگزار شد با ارائه گزارشی از شدت و گستره‌ خسارات وارد شده به ۲۲ استان درگیر با سیل‌های فروردین‌ماه گذشته، گفت‌وگویی نیز در خصوص شیوه ادامه همکاری‌های ایرانسل با جمعیت داوطلبان صورت گرفت.

محمد نصیری با اعلام کمک نقدی ۱۳۴ میلیارد تومانی و فاصله آن با نیاز کمک رسانی به مناطق سیل زده که حدود ۴۰۰ میلیارد برآورد شده است در خصوص دلیل برگزاری این نشست و حضور در مجموعه‌ ایرانسل گفت: «ما آمدیم تا گزارشی از عملکرد هلال احمر و جمعیت داوطلبان در جریان سیل اخیر ارائه دهیم و از نظرات کارکنان ایرانسل به عنوان نخبگان حوزه صنعت تله‌کام و IT بهره بگیریم تا خدماتی که در آینده ارائه می‌شود با سازماندهی بیشتر صورت بگیرد».

وی همچنین با اشاره به این‌که جمعیت هلال احمر از دریافت کمک‌های غیر نقدی تقریباً اشباع شده است گفت: «در صددیم تا با کمک‌های نقدی که می‌شود اقلام مورد نیاز مثل موتوربرق، پنکه یا پشه بند تهیه کنیم، اما ما به آینده خانواده‌های آسیب دیده نیز باید فکر کنیم، خانواده‌هایی که آثار سیلاب از خانه‌هایشان پاک می‌شود اما اقلام و وسایل ضروری زندگی‌شان با سیل از بین رفته و غیر قابل استفاده است، موضوع مهم کمک‌رسانی‌های ما هستند».

همینطور کارکنان ایرانسل ایده‌هایی در حوزه‌هایی نظیر کانال‌های ارتباطی متنوع و روزآمد برای سازمان هلال احمر و جمعیت داوطلبان، برندینگ مجموعه‌ هلال احمر، نحوه سازماندهی و ارتباط با جمعیت داوطلبان به خصوص در دوره‌هایی که هنوز بحرانی پدید نیامده، ایجاد شفافیت مالی و اطلاع رسانی در راستای اعتمادسازی در جامعه و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین برای تقویت سازمان هلال احمر در شرایط بحران را ارائه دادند و برای عملیاتی سازی از آن‌ها اعلام آمادگی کردند.

ایرانسل پیش از این طی مراسمی پنج میلیارد ریال به سیل‌زدگان اهدا کرده بود و علاوه بر آن مبلغ ۵۵ میلیارد ریال نیز برای کمک به بازسازی زیرساخت‌ها در مناطق سیل‌زده اختصاص داد.

ایرانسل با وقوع بارش‌های شدید و شرایط جوی سخت در استان‌های مختلف، با اعزام سریع کارشناسان فنی به منطقه‌های آسیب‌دیده و بررسی شرایط ایجاد شده، در سریع‌ترین زمان ممکن شبکه را به حالت عادی و پایدار بازگرداند و برای سرعت بخشیدن به امدادرسانی به سیل‌زدگان، به دفعات مکالمه و پیامک منطقه‌های سیل‌زده را رایگان اعلام کرد.

در زمان بحران تیم فنی ایرانسل با توجه به شرایط ایجاد شده از منابع مختلف تأمین‌کننده انرژی مثل ژنراتورها برای برق‌رسانی و فعال نگه‌داشتن آنتن‌های مخابراتی استفاده کرد و شبکه را برای استفاده مشترکان خود و مشترکان اپراتورهای دیگر که از طریق رومینگ ملی از شبکه ایرانسل استفاده می‌کردند پایدار نگه داشت. همچنین بررسی و رفع مشکلات احتمالی مشترکین مناطق آسیب‌دیده از طریق تماس با مرکز شبانه‌روزی ارتباط با مشتریان ایرانسل (شماره ۷۰۰)، در اولویت قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *