benzin.1

مخالفت مجلس با گرانی بنزین

تصویر روز: سخنگوی هیئت رییسه مجلس، گفت: دولت نباید ریسک پر خطر افزایش قیمت بنزین را انجام دهد و در شرایط کنونی نباید مشکلی دیگر به مردم تحمیل شود.
بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین، گفت: موضوعاتی در جامعه منعکس شده مبنی بر اینکه دولت تصمیم دارد بنزین را سهمیه بندی کند و تا ۶۰لیتر بنزین را با قیمت ۱۰۰۰ تومان و مابقی را با قیمت بیشتر در اختیار مردم قرار دهد که این تصمیم هیچ کمکی به دولت نکرده و به ضرر مردم است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت با افزایش قیمت بنزین ریسک پر خطری را انجام می دهد که نباید این کار را انجام دهد، چراکه جامعه شرایط پذیرش چنین ریسکی را ندارد.

شرایط برای افزایش قیمت بنزین فراهم نیست

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به دولت این اختیار داده شده که قیمت حامل های انرژی متناسب با شرایط جامعه واقعی شود اما در شرایط کنونی جامعه ظرفیت چنین افزایشی را ندارد، ادامه داد: در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه مباحثی درباره سهمیه بندی بنزین مطرح شده اما این شورا تاکنون تصمیمی برای سهمیه بندی و افزایش قیمت نگرفته و انتشار اخبار گرانی بنزین در حال حاضر صحیح نیست.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کلیت مجلس با افزایش قیمت بنزین موافق نیست، تصریح کرد: روز گذشته در جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور عنوان کردم که شرایط برای افزایش قیمت بنزین فراهم نیست و با توجه به اینکه مردم مشکلات فراوانی دارند نباید مشکلی دیگر به مردم تحمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *