chamran

شورای شهر تهران “درجا” می زند

تصویر روز: رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد ضعیف شورای شهر تهران در دوره اخیر گفت: در حوزه عمرانی و توسعه خدمات، فرهنگی ـ اجتماعی و سایر حوزه‌های مرتبط شهری شاهد عقبگرد و درجا زدن شورای شهر تهران هستیم و مردم نیز از این شرایط ناراضی هستند.

مهدی چمران در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به نهم اردیبشت ماه روز شوراها اظهار کرد: این روز را گرامی میداریم؛ روشن‌بینی و آینده‌نگری امام خمینی (ره) در این روز تجلی یافت و آغازی بود برای سپردن کار مردم بدست مردم و در نتیجه مدیریت همه شهرها و روستاها بخود مردم واگذار شد و این از افتخارات انقلاب اسلامی است و باید بخوبی و با صداقت از این دستاورد حفاظت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری ۵ دوره از انتخابات شوراها در سطح کشور تصریح کرد: در این ۵ دوره شاهد حضور گروه‌های مختلف در شوراها در سطح شهرها و روستاها بوده‌ایم و در واقع هر دوره از شوراها نقاط ضعف و قوتی را در برداشته است.

چمران ادامه داد: در سطح شورای عالی استان‌ها در سال‌های گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است و تلاش شد که از ظرفیت شوراها به نحوه مطلوب استفاده شود البته در این مسیر با برخی موانع و کارشکنی‌های روبه‌رو بوده‌ایم که امیدواریم با حمایت دولت و مجلس شرایط خوبی برای این نهاد مردمی صورت گیرد.

رئیس سابق شورای شهر تهران در ادامه به عملکرد شورای شهر تهران در دوره پنجم اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید به تمامی ابعاد فعالیت اعضای شورای شهر تهران در این دوره پرداخت، به عنوان مثال در حوزه عمرانی و توسعه خدمات، فرهنگی ـ اجتماعی و سایر حوزه‌های مرتبط شهری شاهد عقبگرد و درجا زدن شورای شهر تهران هستیم و به طبع آن، شهرداری نیز کاری از پیش نبرده است و مدیریت شهری ضعیفی را شاهد هستیم و مردم نیز از این شرایط ناراضی هستند.

به گفته وی، سیاسی‌کاری شورای شهر تهران در این دوره ضربه بدی به این نهاد مردمی زده است چرا که طیف اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران در دوره پنجم به دنبال اهداف سیاسی و جریانات حزبی خود هستند.

چمران یادآور شد: در دوره گذشته از شورای شهر تهران، علی‌رغم اینکه دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب و حتی تعدادی مستقل بودند شرایط به مراتب بهتر از شرایط فعلی بود و شهروندان نیز اثرات آن را می‌دیدند اما در این دوره دیگر خبری از افتتاح پروژه‌های عمرانی و فرهنگی و … نیست.

وی اظهار امیدواری کرد که شورای شهر تهران در زمان باقیمانده از فعالیتش رویکرد خود را تغییر دهد تا بلکه تا پایان دوره خدماتی به شهروندان ارائه شود.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *