clinton

دولت آمریکا اعتقادی به توافق ها ندارد

تصویر روز: هیلاری کلینتون ضمن بیان پیامدهای سیاست ترامپ در فشار حداکثری بر ایران گفت نمی تواند وضعی خطرناک تر از آنچه اکنون آمریکا در آن است، تصور کند

 به گزارش صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی فاکس نیوز به قلم اندرو اوریلی آمده است: هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا، با انتقاد از تشدید اخیر تنش ها میان دولت ترامپ با ایران، گفت نمی تواند “وضعیتی خطرناک تر از آنچه را که اکنون آمریکا در آن است”، تصور کند.
کلینتون در کالج دارتموت گفت تحریم های اخیر دولت ترامپ ضد ایران و اعزام یک ناو هواپیمابر و بمب افکن های بی-۵۲ به خلیج فارس فقط موجب تضعیف(تیره تر شدن) هر چه بیشتر روابط میان واشنگتن و تهران شده است که با خروج آمریکا از توافق هسته ای جنجالی دوره اوباما آغاز شد.

کلینتون گفت: “اکنون ما دولتی داریم که اعتقادی به توافقات ندارد. ایرانیان گفته اند اگر شما از توافقات پیروی نکنید، آنها هم پیروی نمی کنند و غنی سازی اورانیوم را آغاز می کنند… من نگرانم این تصمیمی از سوی این دولت (ترامپ) برای تحریک اوضاع باشد.”
کلینتون که در زمان انعقاد توافق هسته ای طی دولت اوباما از سمت وزارت خارجه کنار رفته بود، از آن توافق تمجید کرد و گفت: “(به موجب آن توافق) اینکه بر خلاف گذشته، می دانیم ایرانیان دیگر سلاح هسته ای تولید نمی کنند، مایه آرامش خاطر زیادی است، ما موفق شدیم آن را مهار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *