dolar.3

مزایای راه اندازی بازار متشکل ارزی


تصویر روز: رییس شورای عالی کانون صرافان گفت: با ایجاد بازا متشکل ارزی، میزان ریسک معاملات کاهش و تعهدات افزایش خواهد یافت.

به گزارش تصویر روز کامران سلطانی زاده در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین درباره حضور صرافان در این بازار توضیح داد: بازار متشکل ارزی یک فضای سالم برای عرضه و تقاضای ارز است و به همین دلیل بسیاری صرافان برای ورود به این بازار استقبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: بازار متشکل شرکتی است با پنج سهامدار به این صورت که کانون صرافان، بانک‌های خصوصی، بانک‌های دولتی، فرابورس و انفرماتیک بانک مرکزی هر کدام با ۲۰درصد سهم در این بازار حضور خواهند داشت.

سلطانی‌زاده با اشاره به ایجاد شرایط حضور صرافان در این بازار اظهار کرد: ایجاد یکسری شرایط حضور در این بازار به دلیل بالا بردن تعهد خرید و فروش است چرا که در بازار عادی خرید و فروش ارز به صورت لفظی انجام می‌شود واین احتمال که خریدار و فروشنده هر زمان می‌توانند معامله را کنسل کنند، اما این بازار میزان تعهد را افزایش و درصد ریسک را کاهش داده است.

رییس شورای عالی کانون صرافان خاطرنشان کرد: به طور حتم ایجاد بسترهای مناسب خرید و فروش ارز، در ایجاد آرامش بازار کمک خواهد کرد و اگر بازاری با بستر مناسب برای تامین نیاز ایجاد شود تاثیر مثبتی در پی خواهد داشت.

5216a55d a888 4190 a2c4 c993e4e01ab0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *