baran.5

تداوم سامانه بارشی تا پایان هفته

تصویر روز: سامانه بارشی براساس نقشه‌های هواشناسی تا جمعه در بسیاری از مناطق کشور فعال خواهد بود.

به گزارش صدا و سیما‎­، کارشناس هواشناسی گفت: در برخی از مناطق شرق، شمال شرق، دامنه‌ها و ارتفاعات شرقی البرز و بخش‌هایی از مرکز و حتی جنوب و جنوب شرق کشورمان بارش بصورت باران گاهی همراه با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و حتی در برخی نقاط مستعد تگرگ است.

معصومه احمدی افزود: امروز شدت بارش‌ها در بخش‌هایی از شمال شرق شامل استان‌های خراسان رضوی برخی نقاط شمالی و ارتفاعات استان سمنان، نواحی شمالی استان خراسان رضوی، ​بخش‌های شمال شرقی استان تهران در برخی نقاط استان البرز،­ قزوین و همینطور در بخش‌های مرکزی، استان های­ اصفهان و در دامنه‌های زاگرس استان های­ چهار محال بختیاری، کهگیلویه ­و بویر احمد بیشتر است که در برخی ساعات بارش رگباری باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید­ است.

وی گفت: در بخش‌های جنوبی‌تر هم می‌توان به استان کرمان بخش‌های شمالی استان هرمزگان و حتی جنوب استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد که در این مناطق بارش باران همراه با رعد و برق و رگبار است، ­­­وزش باد شدید موقت نیز دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس هواشناسی افزود: وزش باد می‌تواند در بخش‌های شمالی استان سیستان و بلوچستان پدیده گرد و خاک­ همراه با کاهش دید و کیفیت هوا را ایجاد کند.

وی گفت: فردا و روز جمعه سامانه بارشی در بسیاری از مناطق مرکزی زاگرس­­ و­­جنوب کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد و بارش­ نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: بر این اساس در برخی نقاط از استان‌های نامبرده احتمال آب گرفتگی معابر عمومی وجود دارد و پدیده تگرگ در برخی­ نقاط بخصوص در شمال شرق کشور، استان‌هایی خراسان رضوی، ​خراسان شمالی و در برخی نقاط استان سمنان دور از انتظار نیست.

احمدی گفت: با توجه به شرایط دمایی انتظار می‌رود در بخش‌های شرقی و شمال شرقی کاهش ­­۴ تا ۸ درجه ای­ دما اتفاق بیفتد، در سایر مناطق کشورمان روند خاصی پیش بینی نمی‌شود و در بخش‌های شمالی کشور هم از روز جمعه به بعد یک مقدار افزایش دما را خواهیم داشت.

وی افزود: امروز هم آسمان تهران در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب نیمه ابری پیش بینی می‌شود و احتمال رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید­ لحظه‌ای برای ساعات شب و بعد از ظهر وجود دارد و دما به حدود ۳۰ درجه می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *