105213585 GettyImages 51447

کاهش میلیاردرها در آسیا

تصویر روز: شمار ثروتمندان آسیایی در مقایسه با سال قبل نسبت به همتایان آن‌ها در اروپا و آمریکا کاهش محسوسی یافته است.

مؤسسه “ولث ایکس” در گزارش جدید خود اعلام کرد شمار افرادی که در آسیا دارای ثروتی بیش از ۱ میلیارد دلار هستند، در مقایسه با سال قبل ۱۳ درصد کاهش یافته است. هم چنین ثروت این افراد با ۸ درصد کاهش همراه شده است که معادل ۱۰۹ میلیارد دلار است.

طبق اعلام این مؤسسه، شمار میلیاردرهای آسیایی بیش از همه در هنگ کنگ، چین، هند و سنگاپور کاهش داشته است. جنگ تجاری بین آمریکا و چین، عملکرد ضعیف‌تر از حد انتظار بازارهای بورس و تقویت دلار از جمله دلایلی هستند که به کاهش شمار افراد میلیاردر در آسیا منجر شده‌اند.

در بین ثروتمندان آسیایی، نام ما هواتنگ، رئیس هولدینگ اینترنتی ” تنسنت”، به عنوان ثروتمندترین فرد آسیا و هفدهمین فرد ثروتمند جهان دیده می‌شود که اپلیکیشن معروف آن یعنی ” وی چت” حدود ۱ یک میلیارد کاربر در جهان دارد. او در حال حاضر با ۴۵.۳ میلیارد دلار ثروت، بالاتر از جک ما – بنیان گذار شرکت علی بابا، ثروتمندترین فرد آسیا و چین به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی ان بی سی،  در بین کشورهای آسیایی، چین در حال حاضر دارای بیشترین جمعیت ثروتمند است و پس از این کشور، هنگ کنگ، هند و عربستان قرار دارند. در بین شهرهای مختلف آسیا نیز شهرهای هنگ کنگ، هانگ ژو در چین و توکیو ژاپن بیش از سایر شهرهای آسیایی شاهد کاهش جمعیت میلیاردرهای خود بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *