tarh terafic

آمار غیرواقعی خبرنگاران برای دریافت طرح ترافیک اصلاح شد

تصویر روز: دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه‌ خبرنگاری گفت: سعی کردیم از سال ۹۷ آمار را تعدیل و اسامی افرادی که خارج از چارچوب و قالب خبرنگاری بود، را مدیریت کنیم؛ بر این اساس به عدد ۲ هزار و ۲۴۰ رسیدیم.
فرهاد خوانساری در گفت‌وگو با  تسنیم درباره توزیع عادلانه طرح ترافیک بین خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۹۶ درباره خبرنگان و روزنامه‌نگاران یک عدد غیرواقعی وجود داشت اما سعی کردیم در سال ۹۷ آمار را تعدیل و اسامی افرادی که خارج از چارچوب و قالب خبرنگاری بود را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: بر این اساس به عدد ۲ هزار و ۲۴۰ رسیدیم و برای نخستین بار در تاریخ توزیع طرح ترافیک خبرنگاران، اسامی دریافت‌کنندگان در سایت شفافیت شهرداری تهران درج شد بنابراین این ادعا را داریم که افرادی که طرح ترافیک به آنها تعلق گرفت، مدارکشان مطابق با مصوبه شورای شهر بوده است.

دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه‌ خبرنگاری با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته اعتراضات به حداقل ممکن رسید، متذکر شد: اعتراضاتی که وجود داشت مربوط به افرادی بود که تولید خبر نداشتند یا ضرورت حضور در لحظه خبرنگار آنها مسجل نشده بود مانند مجلات جدول و سرگرمی اما قائدتاً باید حذف می‌شدند زیرا در اولویت نبودند.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر تهران تشخیص داد برای توزیع سهمیه طرح ترافیک کارگروهی ۷ نفره که دو عضو شورا نیز در آن عضو هستند، تشکیل شود، اظهار کرد: شورای شهر تهران معتقد است طرح ترافیک باید به خبرنگارانی تعلق گیرد که معرفی‌نامه و بیمه دارند، بعد از تعیین سهمیه مدیر هر مجموعه باید نسبت به معرفی خبرنگار خود اقدام کند و این بخش به رعایت اخلاق و انصاف آنها مربوط می‌شود زیرا از حدود اختیارات شهرداری خارج است.

خوانساری گفت: البته مواردی وجود داشته که مشخص شده توزیع عادلانه رعایت نشده و برخی از طرح‌ها به افراد دیگری به جز خبرنگار تعلق گرفته است اما با تذکر شهرداری و بروز کمی دلخوری، سهمیه به خبرنگار تعلق گرفته است.

وی یادآور شد: طبق دستور صریح شورای شهر، نشریات خصوصی که به دولت وابستگی ندارند همچنین نشریات مکتوب (با توجه به نوسانات قیمت کاغذ و چاپ) در اولویت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *