fetr

چهارشنبه عید فطر است

تصویر روز: عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری چهارشنبه را روز اول ماه شوّال و عید سعید فطر اعلام کرد.
حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با تسنیم ، درباره جزئیات رصد هلال ماه شوّال گفت: هلال ماه شوّال راحت دیده خواهد شد و تردید در این زمینه خیلی جایگاهی ندارد و برای رؤیت هلال ماه شوّال نیازی به حضور در مناطق خارج از شهر نیست اما به‌طور کلی برای رؤیت هلال‌هایی که مقداری با مشکل مواجه باشد، سعی می‌شود گروه‌های کارشناسی به مناطق مرتفع‌تر بروند تا این کار برایشان راحت‌تر‌ باشد.

وی افزود: طبق معمول هر ماه که ۲۹ ماه قمری استهلال صورت می‌گیرد، گروه‌هایی که با ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری مرتبط هستند بیش از ۱۰۰ گروه هستند که فردا در غروب سه‌شنبه ۱۴ خرداد رؤیت هلال ماه شوّال توسط این گروه‌ها اقدام می‌شود.

حجت‌الاسلام موحدنژاد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی کارشناسان این‌گونه است که هلال ماه شوّال به‌راحتی قابل رؤیت است، بنابراین انتظار داریم گزارش‌های متعددی به ستاد استهلال برسد و سه‌شنبه آخرین روز ماه مبارک رمضان است. به‌طور کلی تمام گزارشات به رهبر معظم انقلاب به‌صورت دسته‌بندی اهدا می‌شود و در صورتی که اطمینان‌بخش باشد ایشان اول ماه شوّال را اعلام می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *