tala.4

طلا ۱۲٫۴۰ دلار گران شد

تصویر روز: هر اونس طلا در بازارهای جهانی به علت کاهش ارزش دلار با ۱۲٫۴۰ دلار افزایش ۱۳۳۷٫۹۲ دلار فروخته شد.

 پس از اینکه اظهارات مقامات فدرال رزرو، انتظارات برای کاهش نرخ بهره بانکی آمریکا را تقویت کرد و ارزش دلار به کمترین میزان در چند هفته گذشته رسید، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم سه ماه گذشته رسید.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲٫۴۰ دلار افزایش ۱۳۳۷٫۹۲ دلار فروخته شد.

دیوید سانگ، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «پس از اعلام اعمال تعرفه بر کالاهای مکزیکی از سوی ترامپ، به نظر می رسد پایانی برای جنگ تجاری وجود نداشته باشد. بازار تلاش می کند تا بفهمد این درگیری های تجاری چگونه اقتصاد جهان و نه تنها اقتصاد آمریکا را به رکود می کشاند.»

جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو نیز گفته است بانک مرکزی آمریکا اقدامی مناسب در مواجه با ریسک های جنگ تجاری اتخاذ خواهد کرد و درها برای کاهش نرخ بهره احتمالی باز است.

آمارهای اقتصادی که اندکی پس از اظهارات جرمی پاول منتشر شد، نیز انتظارات برای کاهش نرخ بهره را تقویت کرد. سفارش های جدید برای کالاهای آمریکا در ماه آوریل و حمل این کالاها ببا کشتی به کمترین میزان در ۲ سال گذشته رسیده است.

کاهش نرخ بهره، قیمت طلا را تقویت می کند زیرا هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره را کاهش می دهد.به گزارش فارس به نقل از رویترز، به دنبال احتمال کاهش نرخ بهره در مواجه با ریسک های اقتصادی، شاخص دلار به کمترین میزان در ۷ هفته گذشته رسید و این امر سبب شد تا قیمت طلا تقویت شود.

طلا، از زمان تهدید مکزیک از سوی ترامپ برای اعمال تعرفه و با توجه به فروش دارایی های ریسکی از سوی سرمایه گذاران و کوچ آنها به سوی بازار طلا، تاکنون ۵۰ دلار افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *