وظیفه ذاتی بسیج اصناف بزرگ کردن کارهای خیر است

r


تصویر روز: رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه خدا را شکر می کنیم که هنوز عده ای هستند که امر معروف و نهی منکر می کنند، گفت: آقای سعید عابد کار مخلصانه ای را انجام دادند و خدا آن را بزرگ کرد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در مراسم تجلیل از راننده با غیرت اسنپ سعید عابد با بیان اینکه خدا را شکر می کنیم که هنوز عده ای هستند که امر معروف و نهی منکر می کنند، گفت: آقای سعید عابد کار مخلصانه ای را انجام دادند و خدا آن را بزرگ کرد، وظیفه ذاتی بسیج اصناف بزرگ کردن کارهای خیر است و باید فضای سالم جامعه بر مبنای قانون و شرع حفظ شود، در مملکت اسلامی همه باید تابع قانون باشند.

رئیس سازمان بسیج اصناف اقدام با بیان اینکه این اتفاق و حواشی آن باعث شد تا نور امید در قلب مومنین روشن شود گفت: هنوز هستند کسانی که خدامحوری را مقدم برمشتری مداری بدانند.

وی با بیان اینکه این شعار که همیشه حق با مشتری است حرف ناقصی است افزود: شعار ما در بین همه اصناف و بازاریان باید خدامحوری باشد. در کنار این شعار مشتری مداری هم تعریف خواهد شد.

حسن پور درباره فلسفه تقدیر از اقدام آقای عابد در بسیج اصناف هم گفت: یکی از وظایف ذاتی بسیج اصناف این است که کارهای خوب را ترویج بدهد و کسبه متدین و امین را تشویق کند تا به اعمال معروف در کل کشور سرایت کند. فضای سالم جامعه بر مدار قانون و شرع باید حفظ شود.

وی درباره اقدام این راننده اسنپ گفت: اقدام آقای عابد هم موافق قانون و هم موافق شرع بوده و به همین دلیل قابل تقدیر و تشکر است.

حسن پور در ادامه درباره طرح بسیج اصناف درباره تکریم و ترویج حجاب و عفاف گفت: طرحی در بسیج اصناف برای تکریم و ترویج حجاب و عفاف سالهاست که در حال اجرا است و در آن کاسب و بازاری و هرکسی که در هر صنفی مشغول خدمت رسانی به مردم است برخوردش با بانوان محجبه همراه با تکریم و خدمت ویژه باشد.
به برکت فضای مجازی اقدام من تبدیل به یک مطالبه عمومی شد

در ادامه مراسم سعید عابد در تشریح اقدام خود گفت: در جامعه ما بحث امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز و روزه اهمیت دارد اما در حال حاضر این فریضه مقدس در جامعه مهجور شده است.

وی درباره رسانه ای شدن این اتفاق در شبکه های اجتماعی گفت:این حرکت بارها توسط دیگران و سایر همکاران اتفاق افتاده و می افتد اما خب رسانه ای نشده است. بنده هم این کار را باری خوشامد دیگران یا رسانه ای شدن انجام ندادم و دوروز بعد از این اتفاق از رسانه ای شدن آن مطلع شدم. گمان نمی کردم این اتفاق این ابعاد گسترده را پیدا کند. من در آن لحظه فقط به انجام وظیفه دینی و قانونی خودم فکر میکردم. به برکت فضای مجازی اقدام اخیر تبدیل به یک مطالبه عمومی و مایه دلگرمی مومنین شده است.

عابد در پایان گفت: امیدوارم از این دست اتفاقات در جهت احیای این فریضه بازم هم تکرار شود و رسانه ها آن را ترویج کنند.

در پایان این مراسم رئیس بسیج اصناف با اهدای لوح یادبود از این اقدام سعید عابد راننده متدین و قانونمدار اسنپ تقدیر و تشکر کرد.

e9259ea8 49c2 4194 bfdd 939b066e2471

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *