rabiei

اجازه دولت به جانبازان برای واردات خودرو

تصویر روز: سخنگوی دولت از مصوبه امروز هیئت وزیران برای اجازه واردات خودرو به جانبازان ۷۰ درصد با شرایط سال ۱۳۸۷ خبر داد.

 به گزارش صدا و سیما، علی ربیعی پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبیین دو مصوبه امروز هیئت وزیران گفت: بر اساس یکی از این مصوبات جانبازانی که درجه جانبازی آنان به هفتاد درصد می‌رسد یعنی ممکن است پیش‌تر جانباز ۴۰ یا ۵۰ درصد بودند و اکنون به ۷۰ درصد رسیده است، مشمول شرایط سال ۸۷ برای واردات خودرو خواهند شد.

وی افزود: دولت اجازه داد ۵۰۰ دستگاه خودرو با شرایط سال ۸۷ وارد کنند و این جانبازان از پرداخت هزینه شماره گذاری، عوارض، اجبار به اسقاط خودرو و هزینه گمرکی معاف شوند.

ربیعی همچنین با اشاره به مصوبه دیگر امروز هیئت دولت گفت: توان یابان نیز اجازه داشتند خودرو‌هایی وارد کنند که ۵ سال ممنوعیت برای فروش خودرو‌های آنان در نظر گرفته شده بود، اما طبق مصوبه امروز این مدت به ۳ سال کاهش یافت.

وی همچنین افزود: یکی از مباحث دیگر جلسه امروز هیئت دولت مربوط به آتش سوزی‌های اخیر در جنگل‌ها بود که مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت کشور گزارش‌هایی در این باره ارائه کردند.

ربیعی گفت: طبق این گزارش‌ها بر اثر بارندگی‌های زیاد اخیر علف‌های زیادی رشد کرده است که وقتی خشک می‌شود بر اثر گرما آتش سوزی روی می‌دهد و شایعاتی که درباره عمدی بودن آتش سوزی‌ها از جانب برخی افراد مطرح بوده، بی اساس است.

سخنگوی دولت افزود: بنابراین سازمان‌های مدیریت بحران و برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های کشور و دفاع برای پشتیبانی خاموش کردن آتش در مکان‌هایی که عبور انسان میسر نیست، موظف شدند با بالگرد و دیگر تجهیزات ممکن آمادگی لازم را داشته باشند تا از گسترش آتش سوزی جلوگیری شود.

وی تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشورمان را از دیگر مباحث مطرح در جلسه امروز هیئت دولت دانست و افزود: طبق گزارشی که در این خصوص در جلسه قبلی هیئت دولت ارائه شده بود با اعمال برنامه‌های تروریسم اقتصادی آمریکا علیه کشورمان افرادی که به ایران سفر می‌کنند پس از بازگشت مشمول تحریم و ظلم واقع می‌شوند به همین علت رئیس جمهور امروز دستور داد که گردشگران خارجی از طریق همه فرودگاه‌های کشور بدون مهر فیزیکی و ثبت در گذرنامه بتوانند وارد ایران شوند.

ربیعی گفت: این تصمیم می‌تواند سبب افزایش سفر گردشگران بیشتر به ایران شود و آنان بدون واهمه و به راحتی به کشورمان سفر کنند و قرار شد تمهیدات این کار به زودی آماده و در همه فرودگاه‌های کشور اعمال شود.

سخنگوی دولت همچنین افزود: آقای روحانی در جلسه امروز به همه معاونانش، وزرا و معاونان وزیران تاکید کرد که برنامه گفتگو و ارتباط با مردم را گسترش دهند و بر این اساس سفر به استان‌ها و شهرستان‌ها طبق برنامه‌ای که تدوین و ارائه خواهد شد، افزایش می‌یابد.

وی گفت: این مسئولان حضور بیشتری برای شنیدن صدای مردم در سراسر کشور خواهند داشت و رئیس جمهور بر ارتباط مستقیم با مردم تاکید کرد که می‌تواند تا حد بسیاری، مسایل محلی و منطقه‌ای را با عالی‌ترین سطوح سیاست گذاری پیوند بزند.

ربیعی همچنین با اشاره به فرا رسیدن تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و لزوم برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان، این موضوع را از دیگر مباحث مهم مطرح در جلسه امروز هیئت دولت دانست.

وی تاکید کرد: اگرچه به نظر می‌رسد برای برخی مسائل ساز وکار‌های طبیعی در جامعه به طور خودکار عمل می‌کند، اما باید حتما سیاست گذاری لازم در این باره صورت بگیرد که یکی از این مسائل اوقات فراغت است.

ربیعی نقش رسانه ملی را در این باره بسیار مهم دانست و با اشاره ارائه گزارشی در این باره از جانب رئیس سازمان صداوسیما در جلسه امروز هیئت دولت افزود:رسانه ملی، وزاتخانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی موظف شدند برنامه هایشان را برای اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان در روز‌های تعطیل تدوین و به هیئت وزیران ارائه کنند.

وی گفت: اگر برای اوقات فراغت دانش آموزان ودانشجویان تمهیدات لازم اندیشیده شود، تابستانی همراه با انرژی و نشاط برای آنان فراهم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *