bigdeli.mellat

علم و عمل به سبک دکتر چمران

تصویر روز: مدیرعامل بانک ملت به مناسبت سالروز شهادت سردار رشید اسلام، دکتر مصطفی چمران، در یادداشتی این شهید بزرگوار را نمونه و الگوی شایسته ای از عالمِ عامل بودن برای هر انسان آزاده ای خواند.
به گزارش تصویر روز دکتر محمد بیگدلی در این یادداشت اظهار امیدواری کرده است که همه ما به قدر وسع و توان معنوی، با مطالعه خاطرات، نوشته ها، داستان زندگی و مناجات های عارفانه دکتر چمران، از آموزه های علمی، عملی و اخلاقی ایشان بهره مند شویم.
متن کامل یادداشت مدیرعامل بانک ملت به شرح زیر است:
شهید والامقام دکتر مصطفی چمران چهره و نام شناخته شده ای برای نسل های مختلف انقلاب و پیش از انقلاب اسلامی است. با گذر سال ها، ضروری است سالگرد شهادت شخصیت های منحصر بفردی چون ایشان فرصتی برای واکاوی بخش هایی از زندگی و سیره تحسین برانگیزشان باشد تا درس های بی انقضای این بزرگان برای نسل های مختلف ورق بخورد و چراغ راهی برای همه ما باشد.
مطالعه در زندگی شهید دکتر چمران، سراسر انباشته از آموزه های انسانی، دینی و اخلاقی است. این شهید بزرگوار که از دانش آموختگان مدرسه مشهوردارالفنون، دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشگاه تگزاس بود، در کنار فعالیت های علمی در بالاترین سطح دانشگاهی و پژوهشی دنیا، هیچ گاه فارغ از ایفای نقش های اجتماعی، سیاسی و شرعی خود به عنوان یک ایرانی مسلمان نشد و با تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا در سال ۱۳۴۱، پایه های تفکر انقلابی را در میان دانشجویان ایرانی بنیان نهاد.
به کارگیری تخصص و توانمندی علمی توام با تعهد و پارسایی چمران در فعالیت های مبارزاتی در خط مقدم جبهه های نبرد حق علیه باطل، پافشاری بر آرمان طاغوت ستیزی، تربیت و آموزش رزمندگان اسلام در نقاط حساس کشورهای مختلف اسلامی، تصدی وزارت دفاع کشور با حکم حضرت امام خمینی (ره) و پس از مدتی انتخاب به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، نمونه و الگوی شایسته ای از عالمِ عامل بودن برای هر انسان آزاده ای است که می توان آن را تلفیق علم و عمل به سبک چمران نامید.
الگویی که امروز کشور عزیزمان بیش از هر زمان دیگری نیازمند برجسته سازی و تقویت و ترویج آن است، چرا که مناسبات نوین در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مستلزم تجهیز به علم و دانش روز و عمل به آن ها بر محور اخلاق و تعهد است.
در سالگرد شهادت این شهید عالیقدر که به تعبیر حضرت امام (ره)”با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا و در این دنیا شرف را بیمه کرد” صمیمانه آرزو می کنم همه ما به قدر وسع و توان معنوی، با مطالعه خاطرات، نوشته ها، داستان زندگی و مناجات های عارفانه ایشان، از آموزه های علمی، عملی و اخلاقیشان بهره مند شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *